چشم‌انداز آینده بازار نفت روشن است

دبیرکل اوپک معتقد است تصویر شفافی که با تلاش‌ها برای بهبود شرایط ویروس کرونا ایجاد شده شرایط بازار نفت و چشم‌انداز آن در آینده را بهبود بخشیده است.

به گزارش شانا به نقل از دبیرخانه سازمان کشورهای صادر کننده نفت (اوپک)، پنجاه و سومین نشست کمیته مشترک فنی اوپک و غیراوپک (JTC) امروز (شه‌شنبه، هشتم تیرماه) به‌صورت ویدیو کنفرانس برای بررسی تازه‌ترین تحولات بازار نفت و چشم‌اندازهای آینده برگزار شد.

این نشست به‌منظور آماده‌سازی سی و یکمین نشست کمیته مشترک نظارت بر توافق اوپک و غیراوپک (JMMC) و هجدهمین نشست وزیران اوپک و غیر اوپک که به ترتیب ۳۰ ژوئن و یکم ژوئیه (نهم و دهم تیرماه) برگزار می‌شوند، تشکیل جلسه داد.

محمد سانوسی بارکیندو، دبیرکل اوپک بر نقش حیاتی این کمیته در ارائه تجزیه و تحلیل فنی با کیفیت بالا از تازه‌ترین تحولات بازار نفت تأکید کرد و افزود: تحقیقات و ارزیابی‌های انجام شده توسط این کمیته نقش اساسی در روند تصمیم‌گیری توافقنامه همکاری (DOC) دارد.

وی گفت: شرکت‌کنندگان در توافقنامه همکاری نقش مهم و ارزشمندی در تسریع روند بازگرداندن تعادل به بازار نفت داشته‌‍اند.

بارکیندو اظهار کرد: تصویر کلی روشن‌تری که با تلاش‌های انجام شده برای بهبود همه‌گیری کرونا ایجاد شده سبب بهبود قابل توجه شرایط بازار نفت و چشم‌انداز بهبود آن در آینده شده است.

گزارش ماهانه بازار نفت اوپک در ماه ژوئن برآورد شده است که تقاضای جهانی نفت در سال ۲۰۲۱، ۶ میلیون بشکه در روز افزایش یابد، در حالی که نرخ رشد اقتصادی جهان در همین مدت ۵.۵ درصد پیش‌بینی شده است.

کد خبر 317978

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =