ساخت خط لوله گوره - جاسک در سایه استانداردهای سخت‌گیرانه نفت

مدیرعامل شرکت فولاد اکسین خوزستان گفت: پیشنهادهای فنی و تخصصی سختگیرانه مجموعه بازرسی فنی شرکت مهندسی و توسعه نفت (متن) سبب شد کیفیت محصول تولیدی ما نسبت به نمونه‌های خارجی به مراتب بالاتر برود.

به گزارش شانا، امین آسیابان با بیان اینکه تا پیش از آغاز به‌کار اجرای طرح ساخت خط لوله راهبردی انتقال نفت خام گوره - جاسک، نه‌تنها ورق ترش، بلکه ورق شیرین موردنیاز پروژه‌های نفت و گاز کشور نیز وارد می‌شد، تصریح کرد: با ورود فولاد اکسین و دیگر شرکت‌ها این نیاز برطرف و با اعتماد کارفرما و مجموعه شرکت ملی نفت ایران به شرکت‌های فولاد مبارکه و فولاد اکسین خوزستان سرانجام تولید انبوه ورق‌ها آغاز شد.

وی افزود: مجموعه بازرسی فنی متن در این زمینه کمک‌ها و حمایت‌های بسیاری از این دو شرکت داشت و پیشنهادهای فنی و تخصصی آنها که حتی گاه سختگیرانه‌تر از نمونه‌های خارجی بود سبب شد کیفیت محصول تولیدی ما نسبت به نمونه‌های خارجی به مراتب بالاتر برود.

اشتغالزایی و بازگشت مجدد کارگران تعدیل‌شده به کار

مدیرعامل فولاد اکسین گفت: پیش از این طرح در حال تولید ورق‌های ساختمانی بودیم و بیشتر خطوط لوله انتقال نفت و گاز مورد نیاز کشور از طریق واردات تأمین می‌شد. با آغاز این پروژه و اعتمادی که مجموعه وزارت نفت به ما داشت افزون بر بحث خودکفایی و رونق اقتصادی، مزیت دیگری نیز برای ما شکل گرفت و آن کاهش تولید ورق‌های ساختمانی و کنترل قیمت آنها در بازار داخلی کشور بود.

آسیابان با بیان اینکه با آغاز به‌ کار طرح گوره - جاسک فعالیت چند شرکت که سال‌های سال متوقف شده بود، دوباره از سر گرفته شد و این به معنای اشتغال‌زایی و بازگشت دوباره کارگران تعدیل‌شده است، گفت: ساخت پایانه نفتی در جاسک، بی‌شک تا ۲۵ سال آینده هم اشتغال‌زایی به‌دنبال دارد و هم نیازهای روزمره این منطقه را که چه مستقیم و چه غیرمستقیم وابسته به این طرح هستند برطرف می‌کند، ضمن اینکه تنوع در نقاط صادراتی و افزایش قدرت چانه‌زنی ایران در این بخش، از دیگر مزایای این طرح است.

کد خبر 318802

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =