اعتماد حداکثری به صنعت داخلی در طرح گوره - جاسک

مدیر پروژه یکی از شرکت‌های مشاور طرح گوره - جاسک، بزرگ‌ترین دستاورد این طرح را اعتماد به صنعت داخلی دانست و گفت: این اعتماد به داخل، دغدغه‌ها را از صنعت کشور گرفت و اطمینان را جایگزین کرد.

به گزارش شانا، علی‌ مرادپور، مدیر پروژه شرکت قدس‌نیرو درباره وظایف شرکت مشاور در طرح ساخت خط لوله انتقال نفت‌خام گوره - جاسک گفت: در این پروژه حدود ۷ هزار مدرک مربوط به پیمانکاران مجزا باید بررسی می‌شد و با توجه به تأکید کارفرما بر نگاه یکسان به همه بخش‌ها، شرایط برای همسان‌سازی تجهیزات و الزام‌ها کاری دشوار بود.

وی افزود: گروهی ۷۰ نفره شبانه‌روز به‌طور هم‌زمان در این فرآیند، ۷ هزار مدرک را حداقل ۲۱ هزار بار بررسی کردند، به‌طوری که توانستیم در ۶ ماه بیش از ۸۰ درصد مدارک را نهایی و وارد عملیات اجرایی پروژه کنیم.

مرادپور با اشاره به تحقق عملیات بزرگ داخلی‌سازی در این طرح عنوان کرد: گوره - جاسک از معدود طرح‌هایی است که بیش از ۹۰ درصد تجهیزات مورد نیازش از جمله لوله‌هایی با استاندارد نیس و الکتروپمپ‌های بزرگ در داخل تأمین شده است.

وی مسئله زمان‌بندی این پروژه را بااهمیت برشمرد و گفت: اینکه هزار کیلومتر خط لوله ۴۲ اینچ را در بازه زمانی محدود و با مشکلات زیادی اجرا کنید بسیار قابل‌توجه است، پروژه‌های دیگر چنین زمان‌بندی‌ای نداشتند، زیرا کار احداث خط لوله پیچیدگی‌های ویژه خود را دارد.

مرادپور در تشریح روزهای سخت و شیرین اجرای طرح گفت: اطمینان خاطر و القای ذهنی موجود در کل کارگاه‌ها بسیار تعیین‌کننده بود، زیرا آن‌قدر مانع بر سر راه این پروژه بود که هرکدام از آنها می‌توانست طرح را اندازه پنج سال عقب بیندازد. همه بخش‌ها نگاه‌شان به تکمیل پروژه بود و در کمتر پروژه‌ای این نگاه وجود دارد.

وی  اعتماد کارفرما و نگاه به تأمین تجهیزات و خدمات از داخل کشور را ستودنی دانست و گفت: در هیچ طرحی مانند این طرح، نگاه ۱۰۰ درصدی برای تأمین داخل نداشتیم.

کد خبر 318794

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =