امضای مهندسان و متخصصان ایرانی پای طرح گوره - جاسک

یکی از فعالان بخش خصوصی در طرح انتقال نفت خام گوره به جاسک گفت: پای این طرح، امضای مهندسان و متخصصان ایرانی ثبت شده است.

به گزارش شانا، ارسلان احمدی، مدیرعامل شرکت اریس اکسین با بیان اینکه در اجرای طرح ساخت خط لوله انتقال نفت گوره - جاسک ما برای شرکت لوله‌سازی اهواز و ایران اورین در کنار فولاد اکسین ورق مورد نیاز را تأمین می‌کردیم، اظهار کرد: در واقع برای نخستین بار در ایران ما با همکاری شرکت فولاد اکسین خوزستان تأمین اسلب ترش و تبدیل آن به ورق را انجام دادیم، این کار در همکاری با فولاد مبارکه و فولاد اکسین در چند مرحله انجام و سرانجام اسلب مورد نیاز پروژه تأمین شد.

وی افزود: گوره - جاسک طرحی بسیار راهبردی و خطی است که با مشارکت حداکثری مهندسان و توانمندان ایرانی شکل گرفت. این طرح به‌واسطه نیاز راهبردی ایران به آب‌های بین‌المللی و خارج از خلیج‌فارس اجرا شد تا صادرات نفت ایران از دریای عمان را بدون مشکل انجام دهیم.

مدیرعامل اریس اکسین با تأکید بر اینکه طرح ساخت خط لوله انتقال نفت خام گوره - جاسک در نتیجه مشارکت حداکثری شرکت‌های داخلی از جمله پیمانکاران یا تولیدکنندگان خطوط لوله به سرانجام رسید، افزود: معتقدم امضای همه تأثیرگذاران صنعت تولید لوله پای لوله‌های تأمین‌شده برای این طرح است و با توان صددرصدی داخل و بومی‌سازی فناوری تولید لوله ترش در ایران از سوی مهندسان داخلی انجام شده و اگر بخواهم اسمی را روی این طرح بگذارم، «امضایی از ما فرزندان ایران برای انجام وظیفه‌ای در قبال کشور است».

ثبت رکوردهای تازه

احمدی افزود: نگاه ملی تک‌تک مشارکت‌کنندگان در این طرح از وزیر نفت، رئیس‌جمهوری و همه کارکنانی که حضور داشتند تأثیرگذار بوده و نگاه شخصی وجود نداشت و با همین نگاه ملی توانستیم در هر مقطعی رکوردهای خاصی را داشته باشیم.

وی با اشاره به اینکه رکورد بیشترین رقم تولید اسلب در یک ماه از سوی فولاد مبارکه و رکورد بیشترین مقدار حمل اسلب از فولاد مبارکه تا فولاد اکسین انجام شد، اظهار کرد: تولید ورق‌های ترش برای نخستین بار از سوی فولاد اکسین و تولید ۴۵ هزار تن ورق در یک ماه رکوردهای بی‌سابقه‌ای در دنیا بود، این اقدام‌ها جز در سایه همدلی و نگاه ملی حاصل نمی‌شد و توانستیم رکوردی را ثبت کنیم که برای خودمان قابل ارزش است.

مدیرعامل اریس اکسین ادامه داد: کارفرمای این طرح نگاه مثبتی به شرکت‌های داخلی داشت، در این طرح از نظر فنی هیچ‌وقت خودمان را تنها ندیدیم و همیشه کارفرما در نگاه فنی همراه ما بود، برای نمونه در حوزه تولید اسلب کارفرما همواره به ما مشاوره داد و مهندسان شرکت ملی نفت ایران به فولاد مبارکه اصفهان و فولاد اکسین کمک کردند.

باور و اعتماد وزارت نفت

وی تأکید کرد: در نتیجه باور و اعتمادی که از سوی مجموعه وزارت نفت به مجموعه‌های داخلی و فولاد اکسین وجود داشت متوجه شدیم می‌توانیم این کار را انجام دهیم و از جایی به بعد غیر از باور توانستن به بحث تولید حداکثری که دستور وزارت بود رسیدیم.

مدیرعامل اریس اکسین تصریح کرد: خارج از هرگونه شعار رسیدن به تولید حداکثری در تولید اسلب لوله‌های ترش در فولاد مبارکه یکی از نمونه‌های بارز رونق اقتصادی در سال تولید ملی بود. این اقدام از نظر اقتصادی به فولاد مبارکه و صنعت فولاد کشور کمک زیادی کرد و ۴۲۰ هزار تن اسلب در یک سال و نیم اخیر جابه‌جا شد که در بخش حمل‌ونقل کمک بزرگی بوده است.

احمدی گفت: این پروژه همچنین رونق اقتصادی قابل‌توجهی برای شرکت‌های لوله‌ساز از جمله لوله‌سازی اهواز، لوله‌سازی صفا و لوله‌سازی ماهشهر ایجاد کرد، به‌طوری که لوله‌سازی ماهشهر پس از چهار سال تعطیلی در این چرخه به کمک ما آمد و دوباره فعال شد و ۴۲۰ نفر از کارکنان شرکت لوله‌سازی ماهشهر بازگشت به کار داشتند و تعدادی از واحدهای استانی دوباره فعال شدند.

اریس اکسین شرکت مهندسی بازرگانی و تأمین کالای صنعت نفت و گاز است و از سال ۱۳۷۸ همکار تجاری شرکت لوله‌سازی اهواز است و لوله‌های خطوط انتقال از لوله‌های ۶ و ۷ اینچ تا ۲۴ اینچ به‌صورت BRW و از ۲۴ تا ۵۶ اینچ به‌صورت LSA را تأمین می‌کند.

کد خبر 318803

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =