متنوع‌سازی مبادی صادرات نفت؛ فرصت احیای زیرساخت‌ها در خارک

مدیرعامل شرکت پایانه‌های نفتی ایران گفت: اجرای طرح انتقال نفت خام گوره به جاسک و ایجاد پایانه صادراتی جاسک، فرصت مغتنمی برای احیای زیرساخت‌ها در پایانه نفتی خارک به شمار می‌رود.

به گزارش شانا به نقل از شرکت پایانه‌های نفتی ایران، عباس اسدروز اعلام کرد: مهم‌ترین و کلیدی‌ترین پایانه شرکت از نظر منابع فیزیکی و تأسیساتی و هم بافت نیروی انسانی پایانه نفتی خارک است. با بررسی وضع موجود و تهدیدهای محتمل، ایجاد پایانه‌ای در سرزمین اصلی به‌عنوان راهکاری اصلی انتخاب شد که این سبب می‌شود ریسک‌ها در پایانه نفتی خارک کاهش داده شده و بتوانیم با داشتن دو پایانه به‌راحتی زیرساخت‌های پایانه نفتی خارک اعم از خطوط لوله و مخازن و اسکله‌های صادراتی را به‌موقع و مطابق با دستورعمل‌های سازنده تعمیر و نگهداری کنیم. کما اینکه بعضی از زیرساخت‌ها را به‌دلیل اینکه امکان توقف تولید نبود نمی‌توانستیم به‌موقع آماده کنیم، اما خوشبختانه با راه‌اندازی پایانه نفتی جاسک به‌عنوان تکمیل زنجیره ارزش و به‌عنوان جایگزینی مناسب، نفت از طریق این پایانه نیز صادر می‌شود.

وی افزود: پایانه  نفتی جاسک طرحی ملی و راهبردی است که با مدیریت و راهبری شرکت ملی نفت ایران در ساحل دریای عمان راه‌اندازی شده و تضمین استمرار صادرات نفت خام، تمرکززدایی از پایانه‌های صادراتی و متنوع‌ کردن آن، افزایش قدرت چانه‌زنی، توسعه پایدار و اشتغال‌زایی را در پی خواهد داشت.

مدیرعامل شرکت پایانه‌های نفتی ایران ادامه داد: پایانه نفتی جاسک یکی از بزرگ‌ترین و مهم‌ترین طرح‌ها در جنوب شرق کشور با هدف جهش تولید، اشتغال‌زایی و توسعه سواحل مکران اجرا شده است و بهره‌برداری آن بی‌شک سبب رونق در این منطقه خواهد شد.  

اسدروز تأکید کرد: اجرای کامل طرح پایانه نفتی جاسک سبب تنوع‌بخشی به مبادی صادراتی نفت خام کشور می‌شود و با اجرای آن، افزون بر زمینه‌سازی برای رونق صنایع پایین‌دست در سواحل مکران، ایران می‌تواند برای نخستین‌ بار از دریای عمان نفت صادر کند.

کد خبر 318892

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =