توسعه گازرسانی در روستاها به معنای اهمیت محیط زیست است

رئیس‌جمهوری گفت: توسعه گازرسانی به روستاها از ۱۴ هزار به ۳۳ هزار روستا اهمیت به محیط زیست و تلاش برای استفاده مردم از سوخت پاک است.

به گزارش شانا به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی ریاست جمهوری، دکتر حسن روحانی، امروز (دوشنبه، چهارم مردادماه) در آیین بهره‌برداری از طرح‌های ملی محیط زیستی و مناطق آزاد اقتصادی، با بیان اینکه دولت یازدهم و دوازدهم بحق دولت سلامت و محیط زیست بوده است، گفت: هرکس منصفانه امروز را با هشت سال پیش مقایسه کند می‌تواند ببیند که چه شرایطی ایجاد شده است، توسعه مترو و ریل، رساندن استاندارد سوخت موتورها و گازوئیل به یورو ۴ و ۵، قطع تولید بنزین پتروشیمی و گازسوز کردن اتوبوس‌ها و حتی برقی کردن آنها که به‌تازگی روند آن آغاز شده و سرانجام همه این تلاش‌ها برای حفظ محیط زیست است.

وی افزود: شاهد هستیم که نیروگاه‌های زیادی که در گذشته انرژی آنها با مازوت و گازوئیل تأمین می‌شد امروز بخش بزرگی از آن با گاز تأمین می‌شود.

رئیس جمهوری تصریح کرد: توسعه گازرسانی به روستاها از ۱۴ هزار به ۳۳ هزار روستا یعنی اهمیت دادن به محیط زیست و اینکه بوته‌ها حفظ شود و مردم در سلامت باشند و برای گرم کردن خود در زمستان، پخت و پز و دیگر مصارف از سوختی استفاده کنند که مشکلات محیط زیستی کمتری دارد.

کد خبر 318977

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =