دماوند انرژی عسلویه از شرکت‌های فناور حمایت می‌کند

مدیرعامل شرکت دماوند انرژی عسلویه، المان RO را یکی از نیازهای اصلی این شرکت دانست و تأکید کرد: در مسیر تولید این المان‌ها از شرکت‌های فناور حمایت می‌کنیم.

به گزارش خبرنگار شانا، محمدرضا سمیعی امروز (دوشنبه، ۱۱ مردادماه) در سومین رویداد به‌هم‌رسانی عرضه و تقاضای فناوری اولترافیلتر و غشاهای اسمز معکوس مصرفی پتروشیمی اظهارکرد: ایران ظرفیت مطلوبی در دسترسی به منابع آب شور دارد بنابراین رفع چالش‌های واحدهای شیرین‌سازی آب اهمیت بالایی دارد که در این رویداد به این موضوع پرداخته شد.

وی درباره روش اسمز معکوس (RO) برای شیرین‌سازی آب افزود: برای عملیاتی کردن اسمز معکوس، مهمترین نیاز المان آن است زیرا همه تجهیزات تأمین و مواد مورد نیاز آن بومی‌سازی شدند.

مدیرعامل شرکت دماوند انرژی عسلویه با اشاره به اینکه این شرکت قرار است ۱۸ هزار و۶۰۰ مترمکعب در ساعت آب Ro1 و حدود ۱۵ هزار مترمکعب هم آب RO2 تولید کند، تأکید کرد: این شرکت برای RO1 به ۳۸ هزار المان و برای RO2 به ۱۱ هزار و ۶۰۰ المنت نیاز دارد که اکنون حدود ۱۲ درصد تأمین شده و عمر هر المان هم سه سال است.

سمیعی با بیان اینکه تولید این المان‌ها نیاز به فناوری بالا دارد، ادامه داد: این المان‌ها به کلر حساس هستند و شرایط نگهداری آنها نیز مهم است بنابراین شرکت‌های فناور و دانش‌بنیان باید به این موضوع دقت کنند و شرکت دماوند انرژی عسلویه در مسیر تولید این المان‌ها تجربه‌های خود را در اختیار شرکت‌های فناور قرار می‌دهد.

وی با اشاره به اینکه شرکت دماوند انرژی عسلویه به‌عنوان یوتیلیتی متمرکز فاز دو قرار است ۲۴ شرکت و طرح پتروشیمی را پشتیبانی و خدمات جانبی آنها را تأمین کند، گفت: مهمترین نیاز این شرکت آب صنعتی است بنابراین از شرکت‌های فناور حمایت می‌کنیم و فضا برای اجرای پایلوت نیز در اختیار شرکت‌ها می‌گذارد.

کد خبر 319272

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =