پاسخ مدیرعامل شرکت ملی نفت به پرسش‌های اعضای کمیسیون اصل ۹۰ مجلس

سخنگوی کمیسیون اصل ۹۰ مجلس شورای اسلامی گفت: مدیرعامل شرکت ملی نفت ایران با حضور در این کمیسیون به بعضی از پرسش‌های نمایندگان پاسخ داد.

به گزارش شانا، علی خضریان درباره نشست عصر روز شنبه (۱۶ مردادماه) کمیسیون اصل ۹۰ مجلس شورای اسلامی گفت: در این نشست ادامه رسیدگی به پرونده‌های شکایت از وزارت نفت با حضور مسعود کرباسیان، مدیرعامل شرکت ملی نفت ایران، مدیران و پیمانکاران این شرکت و وزارت نفت و نمایندگان سازمان بازرسی کل کشور و دیوان محاسبات برگزار شد و پنج موضوع به‌صورت تخصصی بحث و بررسی شد.

وی افزود: طرح خط لوله انتقال نفت خام گوره - جاسک از جمله مواردی بود که به موضوع آن رسیدگی و مقرر شد آخرین گزارش وضع پیشرفت فیزیکی این خط لوله توسط مشاور طرح تهیه و به کمیسیون ارسال شود.

سخنگوی کمیسیون اصل ۹۰ مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: پرونده دوم مربوط به موضوع افزایش تولید از میدان‌های گازی شرکت نفت مناطق مرکزی بود که در ابتدا نماینده سازمان بازرسی کل کشور ابهام‌ها را مطرح و مقرر شد برای رفع این ابهام‌ها، شرکت ملی نفت اطلاعات مربوطه را به کمیسیون ارسال کند.

خضریان بیان کرد: پرونده سوم موضوع خرید لوله‌های جداری که معروف به CRA است، رسیدگی و مقرر شد دلایل تولید نشدن داخلی این لوله‌ها گزارش شود، همچنین بررسی میدان‌های مشترک نفتی موضوع چهارمی بود که در ابتد نماینده سازمان بازرسی گزارشی مختصر از نگاه کارشناسی مطرح و سپس مقرر شد با پیشنهاد مدیرعامل شرکت ملی نفت ایران، نشستی اختصاصی با حضور کارشناسان مربوطه درباره این موضوع تشکیل شود.

وی گفت: موضوع پایانی درباره طرح نگهداشت و افزایش تولید نفت بود که در این باره نیز مقرر شد مستندهای موضوع به کمیسیون اصل ۹۰ ارسال شود.

کد خبر 319515

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =