ظرفیت تولید نفت باید افزایش یابد؛ تحریم دائمی نیست

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام بر ضرورت افزایش ظرفیت تولید نفت تاکید کرد و گفت: تحریم تا همیشه باقی نمی‌ماند و به این منظور باید در تولید نفت ظرفیت‌سازی بیشتری انجام شود.

علی آقامحمدی امروز (دوشنبه، ۱۸ مردادماه) در حاشیه برگزاری آیین امضای موافقت‌نامه‌های پارک نوآوری و فناوری صنعت نفت، در گفت‌وگو با خبرنگار شانا افزود: تحریم تا همیشه باقی نمی‌ماند و سرانجام به شکلی حل خواهد شد؛ بنابراین باید از فرصت فعلی برای افزایش ظرفیت تولید نفت به بهترین نحو استفاده کرد.

وی در پاسخ به این پرسش که «با توجه به استقرار دولت جدید، آیا به بهبود همکاری‌های بین‌المللی ایران و باز شدن مسیر صادرات نفت خوش‌بین هستید؟»، گفت: بله. به نظر می‌رسد گفت‌وگوها از سر گرفته می‌شود و همکاری تازه‌ای شکل می‌گیرد؛ زیرا طرف مقابل می‌داند دولت قاطع است و به دنبال تنش هم نیستند.

آقامحمدی در جمع خبرنگاران به مزیت‌های راه‌اندازی پارک نوآوری و فناوری صنعت نفت اشاره و تصریح کرد: تحریم‌ها صنعت نفت را از حیث دستیابی به سرمایه و فناوری محدود کرده‌اند و اقداماتی نظیر راه‌اندازی این پارک و حمایت از فعالان حوزه فناوری در این صنعت می‌تواند به کمرنگ‌تر شدن این محدودیت‌ها کمک کند.

وی یادآور شد: باید نحوه حمایت از شرکت‌های داخلی مشخص باشد که در صورت رفع تحریم‌ها نیز این روند حمایتی بدون هیچ اختلالی ادامه یابد.

بر اساس این گزارش، پارک نوآوری و فناوری صنعت نفت امروز (دوشنبه، ۱۸ مردادماه) با هدف ایجاد مراکز نوآوری و رشد مشترک، هشت موافقت‌نامه همکاری با دانشگاه‌ها و پارک‌های علم و فناوری کشور امضا کرد.

کد خبر 319558

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =