منطقه ویژه پارس و اداره فنی‌وحرفه‌ای بوشهر تفاهم‌نامه امضا کردند

سازمان منطقه ویژه اقتصادی انرژی پارس و اداره کل آموزش فنی‌وحرفه‌ای استان بوشهر به‌منظور بازنگری در طرح توانمندسازی نیروی انسانی و تربیت نیروی ماهر در سطح استان تفاهم‌نامه همکاری امضا کردند.

به گزارش شانا به نقل از سازمان منطقه ویژه اقتصادی انرژی پارس، سخاوت اسدی، مدیرعامل این سازمان در آیین امضای تفاهم‌نامه جدید با اداره کل آموزش فنی‌وحرفه‌ای استان بوشهر گفت: در ۱۰ سال گذشته، بیش از ۱۵ هزار نفر از کارجویان پارس جنوبی تحت آموزش فنی‌وحرفه‌ای قرار گرفته‌اند و بیشتر این افراد نیز جذب بازار کار شده‌اند.

وی افزود: در حال برنامه‌ریزی برای همکاری گسترده با سازمان فنی‌وحرفه‌ای استان بوشهر هستیم تا بتوانیم افراد بیشتری را آموزش دهیم که این مجموعه آموزش‌ها بتواند مقدار بیشتری از نیازهای صنایع پارس جنوبی را پوشش دهد.

مدیرعامل سازمان منطقه ویژه اقتصادی انرژی پارس بیان کرد: اولویت موارد آموزشی، رفع نیاز طرح‌های صنعتی در حال اجرا و طرح‌های بهره‌برداری شده در پارس جنوبی است و امیدواریم بتوانیم رسالت خود در زمینه توانمندسازی جوانان منطقه برای ورود به بازار کار را عملیاتی کنیم.

عبدالمجید دراهکی، مدیر کل آموزش فنی‌وحرفه‌ای استان بوشهر نیز در این دیدار ضمن قدردانی از توجه سازمان منطقه ویژه پارس به مقوله آموزش گفت: تعداد زیادی از افراد آموزش دیده  در سامانه مشترکی که با اداره اشتغال منطقه ویژه راه‌اندازی شده بود جذب بازار کار شدند و بخشی از این افراد هم به‌عنوان کارآفرین، کسب و کارهایی را ایجاد کردند.

وی ادامه داد: تفاهم‌نامه‌ای که امروز امضا شد دو بخش دارد؛ بخش نخست، آموزش برای مهیا کردن نیروهای عملیاتی و بهره‌برداری و بخش دیگر آموزش و توانمندسازی کارآفرینان منطقه در چهار شهرستان جنوبی استان بوشهر؛ بخش اعظم تجهیزات و ساختمان فنی‌وحرفه‌ای شهرستان عسلویه نیز تکمیل شده است و این مرکز در دهه فجر امسال به‌طور رسمی گشایش می‌یابد.

کد خبر 319782

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =