اوجی با فرهنگ سازمانی نفت آشناست

مدیر اکتشاف شرکت ملی نفت با اشاره به اینکه آقای اوجی فردی از بدنه نفت و آشنا با این صنعت است، گفت: وزارت نفت و به‌ویژه شرکت ملی نفت فرهنگ سازمانی خاصی دارد که آشنایی وزیر نفت با این فرهنگ و خرده‌فرهنگ‌های سازمانی آن می‌تواند به درک بهتر شرایط و پیشبرد امور صنعت نفت کمک کند.

سیدصالح هندی در گفت‌وگو با خبرنگار شانا اظهار کرد: به نظر می‌رسد در میان گزینه‌هایی که برای وزارت نفت دولت سیزدهم مطرح بود، آقای اوجی از مجموع جهات گزینه بهتری است؛ ایشان فارغ‌التحصیل رشته مهندسی نفت و فردی از بدنه صنعت نفت است، بر زنجیره ارزش این صنعت اشراف دارد و با کار در بخش‌های مختلف صنعت اعم از بالادست و پایین‌دست آشنا است.

وی با بیان اینکه اوجی هم دانش نفتی دارد و هم به‌واسطه سال‌ها کار در صنعت نفت، از تجربه‌های ارزنده‌ای در این زمینه برخوردار است، به سابقه فعالیت وی در بخش پیمانکاری نیز اشاره کرد و گفت: با توجه به سیاست‌های ابلاغی مبتنی بر برون‌سپاری بسیاری از فعالیت‌ها در صنعت نفت، حضور فردی که سابقه کار در بخش پیمانکاری صنعت نفت را دارد و با چالش‌های این بخش و نحوه ارتباط با کارفرما آشنایی کامل دارد مغتنم است. 

مدیر اکتشاف شرکت ملی نفت ایران ادامه داد: وزیر نفت پیشنهادی به‌طور طبیعی لازم است برای رویارویی با چالش‌های پیش رو نسبت به اولویت‌بندی امور اقدام کند که به نظر می‌رسد در این زمینه، بحث حقوق و دستمزد منابع انسانی (کارکنان رسمی) حیاتی و در اولویت باشد؛ به‌ویژه که چندماهی است کارکنان حقوق‌هایشان را به صورت علی‌الحساب دریافت می‌کنند.

هندی، با اشاره به احیای جایگاه صنعت نفت به‌عنوان اولویتی دیگر گفت: جایگاه صنعت نفت به‌دلیل برخوردهای سیاسی از خارج صنعت خدشه‌دار شده است و امیدوارم احیای این جایگاه از برنامه‌های بلندمدت آقای اوجی باشد.

وی بر ساماندهی و اولویت‌بندی مأموریت‌های محوله به شرکت‌های مختلف تابع وزارت نفت از طریق استقرار مدیریت پورتفولیو و اولویت‌بندی بر اساس اثربخشی مأموریت‌ها در زنجیره ارزش، همین‌طور بر اولویت‌بخشی به جذب سرمایه برای پیشبرد این امور تأکید کرد و افزود: شفاف‌سازی و بازنگری در رابطه مالی شرکت ملی نفت و دولت و فراهم ساختن ابزار و ادوات مورد نیاز برای احیای شرکت ملی نفت ایران به‌عنوان بنگاهی اقتصادی، از دیگر الزام‌های صنعت نفت است که امیدواریم مورد توجه قرار گیرد.

مدیر اکتشاف شرکت ملی نفت ایران درباره ویژگی‌های اخلاقی اوجی، به پاکدستی، سخت‌کوشی، دوری از تکبر، اخلاق‌مداری و مردمی بودن وی اشاره و تصریح کرد: فکر می‌کنم نسبت به انتخاب ایشان، اقبال عمومی در صنعت نفت وجود دارد و اگر مجلس نیز بر این اقبال حداکثری مهر تأیید بزند، فضا برای عملکرد بهتر و پرتوان‌تر وزیر پیشنهادی مساعد می‌شود.

کد خبر 319857

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =