۱۶ شهریور ۱۴۰۰ - ۱۴:۱۶
  • کد خبر: 320768
افزایش ۲۵ درصدی تولید گوگرد در پالایشگاه ایلام

مدیرعامل شرکت پالایش گاز ایلام با بیان اینکه این پالایشگاه در زمینه تولید گوگرد در پنج ماه امسال نسبت به مدت زمان مشابه پارسال ۲۵ درصد رشد داشته است، گفت: پیش‌بینی می‌شود امسال رکورد تازه‌ای در تولید گوگرد ثبت شود.

به گزارش شانا، روح‌الله نوریان با بیان اینکه این موضوع برای کل صنایعی که مصرف‌کننده گوگرد هستند، مزیت خوبی است، افزود: گوگرد تولیدی در استان بالاترین کیفیت را  در سطح کشور دارد و درجه خلوص آن ۹۹.۹۸ درصد است.

وی با تأکید بر اینکه گوگرد تولیدی پالایشگاه گاز ایلام یکی از باکیفیت‌ترین گوگردهای تولیدی در کشور است که مشتری‌های ویژه خود را هم دارد، اظهار کرد: سال ۱۳۹۹ خط تولید آزمایشی کود بنتونیتی از سوی کارشناسان این واحد صنعتی راه‌اندازی شد و اکنون به‌دنبال گرفتن مجوزهای لازم برای تولید این محصول هستیم تا تولید آن به‌طور رسمی آغاز شود. تولید این محصول می‌تواند به افزایش بهره‌روی ۱۵ تا ۲۰ درصدی محصولات کشاورزی در استان کمک کند.

مدیرعامل شرکت پالایش گاز ایلام همچنین با بیان اینکه استان‌های غربی قطب‌های کشاورزی کشور هستند و تولید این محصول در پالایشگاه گاز ایلام می‌تواند بازار خوبی در این حوزه ایجاد کند، گفت: پالایشگاه ایلام از هر سرمایه‌گذاری صنایع پایین‌دستی در حوزه گوگرد به‌ویژه سرمایه‌گذارانی که نیاز به گوگرد مذاب داشته باشند، استقبال و حمایت می‌کند.

تلاش برای بهینه‌سازی طراحی واحد بازیافت گوگرد

احسان نوراللهی، رئیس پژوهش و فناوری شرکت پالایش گاز ایلام نیز از انجام مطالعه و بهینه‌سازی طراحی واحد بازیافت گوگرد پالایشگاه ایلام همسو با توسعه پایدار خبر داد و افزود: این طرح در قالب پروژه پژوهشی با عنوان «بهینه‌سازی طراحی واحد بازیافت گوگرد به‌منظور کاهش مقدار انتشار گوگرد در گاز دودکش نسبت به مقدار طراحی» از سوی دانشکده فنی دانشگاه تهران انجام می‌شود. 

وی با بیان اینکه بازده طراحی واحد بازیافت گوگرد ۹۶.۷ درصد است، ادامه داد: در این پروژه روش‌های بهبود بازده راکتورهای کاتالیستی از طریق اعمال تغییرات در فرآیند کنونی بررسی و روش‌های افزایش بازدهی واحد استحصال گوگرد با رویکرد کنترل بهینه فرآیند بررسی می‌شود.

رئیس پژوهش و فناوری شرکت پالایش گاز ایلام تصریح کرد: همچنین با بهره‌گیری از شبیه‌سازی پایای راکتورها، انجام آنالیز حساسیت و شناسایی پارامترهای موثر بر پیشرفت انتخابی واکنش‌ها، راهکارهایی برای افزایش بازده فرآیند شناسایی خواهد شد.

نوراللهی اظهار کرد: واحد پژوهش پالایشگاه گاز ایلام از سال ۱۳۹۳ تاکنون، ۳۶ پروژه پژوهشی و ۱۷ طرح اینترنشیپ و بیش‌ از ۱۶۰ پایان‌نامه تحصیلات تکمیلی را قرارداد بسته و اجرایی کرده است که از این تعداد هم‌اکنون ۱۱ قرارداد پروژه پژوهشی در حال اجراست و ۴۲ قرارداد پروژه پژوهشی و طرح اینترنشیپ پایان یافته است.

کد خبر 320768

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =