اهتمام وزارت نفت دولت سیزدهم به آبادانی

وزیر نفت دولت سیزدهم در مدت زمان کوتاهی که فعالیتش را آغاز کرده، رویکردی مثبت به موضوع مسئولیت اجتماعی در پیش گرفته و دستورهای پرشماری در این زمینه داشته؛ رویکردی که نویدبخش اهتمام نفت به آبادانی در مناطق میزبان این صنعت است.

تأکید بر تأمین بهینه سوخت زمستانی در سفر به عسلویه: جواد اوجی پس از کسب رأی اعتماد از مجلس شورای اسلامی و آغاز فعالیت در رأس وزارت نفت، در نخستین سفر کاری، راهی پایتخت انرژی کشور شد تا ضمن بررسی جریان فعالیت‌ها در پارس جنوبی، از دیگر طرح‌ها و پروژه‌های صنعت نفت در عسلویه نیز بازدید کند. هدف اصلی اوجی از این سفر، ارزیابی شرایط به‌منظور بررسی روند تأمین سوخت در ماه‌های سرد سال بود.

وی از بهره‌برداری نخستین ردیف شیرین‌سازی پالایشگاه فاز ۱۴ پارس جنوبی در زمستان امسال خبر داد و ابراز امیدواری کرد با حداکثر بهره‌برداری از پارس جنوبی و انجام اقدام‌های لازم، کشور زمستان را بدون مشکل پشت سر گذارد.

هم‌اکنون ۷۰ درصد گاز مصرفی کشور از میدان مشترک پارس جنوبی تأمین می‌شود و گازرسانی در پهنه گسترده ایران، از مصادیق بارز مسئولیت‌های اجتماعی صنعت نفت است.

وزیر نفت به جز پیگیری مستمر امور به‌منظور کسب اطمینان از تأمین سوخت زمستانی، در سفر به عسلویه تأکید کرد که وزارت نفت مصمم است مسئولیت‌های اجتماعی را در این دولت با جدیت اجرایی کند و منطقه ویژه پارس در این زمینه، از جمله مناطق دارای اولویت است.

موافقت با تخصیص میلیاردها تومان اعتبار به پروژه‌های عمرانی خوزستان: اوجی در دومین سفر کاری، ۲۶ شهریورماه امسال راهی پایتخت نفتی کشور شد و در نشستی با حضور نمایندگان استان خوزستان در مجلس شورای اسلامی، دستور تأمین ۷۸۰ میلیارد تومان اعتبار پروژه‌های عمرانی این استان را بدون در نظر گرفتن محدودیت مالی صادر و تأکید کرد این رقم باید به‌طور کامل در سال جاری تخصیص یابد.

وزیر نفت پیش از این سفر نیز با خرید ۲ میلیون سرنگ برای تسهیل واکسیناسیون در استان خوزستان موافقت کرد و مقرر شد سرنگ‌ها از سوی شرکت ملی نفت ایران خریداری و در اختیار دانشگاه علوم پزشکی اهواز قرار داده شود.

اوجی در سفر به اهواز گفت: اعتبارهای خوبی برای استان خوزستان در نظر گرفتیم و پروژه‌هایی در حوزه‌های آموزشی، بهداشتی و فرهنگی مدنظر دستگاه‌های اجرایی استان بوده که روند این پروژه‌ها دنبال می‌شود و برنامه وزارت نفت، اولویت‌ دادن به پروژه‌های مسئولیت اجتماعی است تا مردم استان از توسعه پروژه‌های نفت و گاز بهره‌مند شوند.

وی اضافه کرد: تأمین اعتبار واحدهای مسکونی در مسجدسلیمان هم که توسط بنیاد مسکن انقلاب اسلامی انجام می‌شود نیز تکمیل شده است.

دستور تأمین اعتبار در مسیر آبادانی یکی از توابع کرمان: وزیر نفت در حوزه مسئولیت‌های اجتماعی، دستور دیگری نیز صادر و به مدیریت نظارت بر طرح‌های عمرانی مناطق نفت‌خیز شرکت ملی نفت ایران ابلاغ کرد که مبلغ ۷ میلیارد تومان اعتبار به طرح تکمیل مجتمع فرهنگی ورزشی سردار سپهبد قاسم سلیمانی در استان کرمان اختصاص یابد.

درست است که شرکت ملی نفت ایران، رویکرد مسئولانه خود در قبال جامعه پیرامونی را با تمرکز بر مناطق همجوار تأسیسات نفت و گاز دنبال می‌کند، اما دیگر مناطق کشور را نیز برای ایفای مسئولیت‌های اجتماعی مدنظر دارد که تخصیص اعتبار برای تکمیل مجتمع فرهنگی ورزشی در یکی از توابع استان کرمان، از نمونه‌های حاکمیت نگاهی جامع در صنعت نفت است.

اجرای بیش از ۱۰۰ پروژه و تأمین بیش از ۲۰۰ میلیارد تومان اعتبار در ایلام: وزیر نفت در سومین سفر کاری خود، دوم مهرماه امسال به ایلام رفت و ضمن بازدید از مهم‌ترین طرح‌ها و پروژه‌های صنعت نفت در این استان، در فرمانداری ایلام با مردم نیز دیدار و گفت‌وگو کرد.

اوجی با تأکید بر اهمیت مسئولیت‌های اجتماعی وزارت نفت، اعلام کرد: ۱۱۷ پروژه مسئولیت اجتماعی با ارزش حدود ۲۰۰ میلیارد تومان در استان ایلام تعریف شده که در این میان، حدود ۱۰۰ میلیارد تومان از این اعتبار برای بهسازی جاده‌های حادثه‌خیز در نظر گرفته شده است.

وی با بیان اینکه اختصاص سهم ۴ درصدی استان از اجرای طرح‌های توسعه‌ای نیز ادامه می‌یابد، در واکنش به مشکل اشتغال در استان، بر ارتقای سطح علمی و تخصصی جوانان ایلامی تأکید کرد و گفت: وزارت نفت از راه‌اندازی آموزشگاه فنی و حرفه‌ای در این منطقه حمایت می‌کند و هزینه‌های لازم برای ارتقای فنی و علمی جوانان منطقه را تقبل خواهد کرد.

او این را هم گفت که وزارت نفت همه تلاش خود را برای تصویب‌خواهی طرح توسعه میدان چنگوله به‌کار خواهد بست و اطمینان داد که با آغاز توسعه این میدان، بخشی از مشکل اشتغال جوانان منطقه رفع شود.

دستور احداث مرکز آموزشی در ایذه به نام شهید علی لندی: وزیر نفت در تازه‌ترین اقدام، دستور داده مرکز آموزشی‌ای که قرار است با اعتبارات شرکت ملی نفت ایران در شهرستان ایذه استان خوزستان احداث و تجهیز شود، به نام «شهید علی لندی» نام‌گذاری شود.

این مرکز آموزشی با ۶۰ میلیارد ریال اعتبار تخصیص‌یافته از سوی مدیریت نظارت بر عمران مناطق نفت‌خیز شرکت ملی نفت ایران در ایذه احداث و تجهیز می‌شود.

کد خبر 321794

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =