پروژه‌های توسعه‌ای پالایشگاه اصفهان شتاب می‌گیرد

مدیرعامل شرکت ملی پالایش و پخش فرآورده‌های نفتی ایران بر لزوم تلاش در مسیر شتاب‌بخشی به تکمیل پروژه‌های در حال اجرای پالایشگاه نفت اصفهان تأکید کرد.

به گزارش شانا به نقل از پالایشگاه نفت اصفهان، جلیل سالاری طی نخستین سفرش در دولت سیزدهم، ضمن بازدید از پروژه‌های در حال اجرای ارتقای کیفی و کمّی فرآورده‌های پالایشگاه اصفهان گفت: انتظار می‌رود گروه راه‌اندازی طرح توسعه پالایشگاه اصفهان با عزمی قوی، بیش از پیش در این زمینه حرکت کنند و به‌طور حتم حمایت مدیریت پالایش و پخش از پروژه‌ها ادامه خواهد داشت.

وی در نشستی اختصاصی با هیئت مدیره این پالایشگاه، به پیشرفت طرح‌ها  و چگونگی تسریع کار پرداخت و ضمن گرامیداشت هفته دفاع مقدس و تسلیت به مناسبت اربعین حسینی افزود: هر مجموعه‌ای در حوزه کاری خود، باید کیفیت ویژه را لحاظ کند و با استفاده از همه ظرفیت‌ها و هم‌افزایی و حرکت جهادی، کار را پیش ببرد.

معاون وزیر نفت با اشاره به وظیفه پالایش و پخش در تولید انرژی‌های مورد نیاز کشور اعم از گاز، بنزین، سوخت مایع و... اظهار کرد: درباره پالایشگاه اصفهان نیز لازم است همه جوانب کار در انجام پروژه‌ها بررسی و بازنگری شود تا بتوانیم با  رفع مشکلات احتمالی در کمترین زمان ممکن، آنها را تکمیل کنیم.

مرتضی ابراهیمی، مدیرعامل پالایشگاه نفت اصفهان نیز طی سخنانی اختصاص نخستین سفر معاون وزیر به پالایشگاه اصفهان را نشان از اهمیت این شرکت دانست و در تشریح پروژه‌های در حال اجرای این واحد صنعتی گفت: پالایشگاه اصفهان به‌منظور رعایت الزام‌های محیط زیستی، مدیریت مصرف انرژی و صیانت از منابع ملی، پروژه‌هایی در حوزه تولید سوخت‌های پاک تعریف و اجرا کرده است.

وی مقدار پیشرفت طرح محیط زیستی تصفیه گازوئیل این پالایشگاه را ۹۵ درصد اعلام کرد و افزود: بودجه این طرح که به‌دست متخصصان داخلی از سال ۱۳۹۳ آغاز شده و در سال ۱۴۰۱ به بهره‌برداری می‌رسد، ۳۷ هزار و ۸۳۰ میلیارد ریال اعتبار ریالی و ۵۴۰ میلیون یورو اعتبار ارزی است.

مدیرعامل پالایشگاه نفت اصفهان با اشاره به اینکه براساس مصوبه هیئت دولت، گازوئیل تولیدی پالایشگاه‌ها باید مطابق با الزام‌های محیط زیستی یورو ۵ باشد، گفت: به این منظور، گوگرد موجود در گازوئیل تولیدی این پالایشگاه به کمتر از ۵۰ پی‌پی‌ام می‌رسد، همچنین با راه‌اندازی طرح تصفیه گازوئیل، روزانه ۳۰۰ تن گوگرد از گازوئیل تولیدی جداسازی و گوگرد جداشده به‌صورت گرانول‌شده انبارش و تحویل مشتریان می‌شود.

پروژه گوگردزدایی از ته‌مانده برج‌های تقطیر (RHU) نیز از طرح‌هایی بود که مدیرعامل پالایشگاه نفت اصفهان به آن پرداخت و گفت: این پروژه با هدف تصفیه و آماده‌سازی نفت کوره تولیدشده در برج‌های تقطیر پالایشگاه و ارسال آن به واحد RFCC به‌منظور تولید فرآورده‌های نفتی سبک در حال انجام است و پیش‌بینی می‌شود تا سال ۱۴۰۳ به پایان برسد و هزینه آن ۱۵ هزار و ۸۷۷ میلیارد ریال و ۶۸۳ میلیون یورو برآورد شده است.

ابراهیمی تأکید کرد: در بخش مدیریت آب، پروژه‌های بااهمیتی نظیر تصفیه پساب شاهین‌شهر، بازسازی برج‌های خنک‌کننده، بازیابی آب‌های فوق شور و جایگزینی کولینگ‌های هیبریدی به جای برج خنک‌کننده تعریف شده که تاکنون پروژه بازسازی برج‌های خنک‌کننده و تصفیه پساب با موفقیت کامل راه‌اندازی شده‌اند.

فرهاد احمدی، مدیرعامل شرکت ملی و مهندسی و ساختمان نفت ایران نیز که مدیریت طرح پروژه گوگردزدایی از ته‌مانده برج‌های تقطیر پالایشگاه اصفهان را به‌عهده دارد، در این بازدید معاون وزیر نفت را همراهی می‌کرد.

حضور در جایگاه یادمان شهدای شرکت پالایش نفت اصفهان و ادای احترام به ایشان از دیگر برنامه‌های این بازدید بود.

کد خبر 321795

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =