سیاست‌های اوپک تعیین‌کننده قیمت نفت در کوتاه‌مدت است

شرکت تجارت کالای ویتول اعلام کرد سیاست‌های اوپک در کوتاه‌مدت عامل اصلی تغییر قیمت‌ نفت خواهد بود.

به گزارش خبرگزاری بلومبرگ، شرکت ویتول، بزرگ‌ترین معامله‌گر نفتی مستقل جهان پیش‌بینی کرد که سیاست تولید سازمان کشورهای صادرکننده نفت (اوپک) و متحدانش (ائتلاف اوپک پلاس) عامل اصلی تأثیرگذار بر قیمت‌ نفت در ماه‌های آینده خواهد بود.

این شرکت سوئیسی برآورد کرد که احتمال بازگشت نفت ایران به بازار جهانی در سال جاری میلادی اندک است و تولیدکنندگان نفت شیل آمریکا هم به اندازه کافی برای افزایش سریع تولید سرمایه‌گذاری نمی‌کنند.

مایک مولر، مدیر منطقه آسیای ویتول در وبینار شرکت گلف اینتلیجنس گفت: کنترل قیمت نفت تا حد زیادی در دستان اوپک پلاس است. شمار دکل‌های حفاری آمریکا نشان می‌دهد برنامه‌ای برای افزایش تولید به نحوی که تقاضای بیشتر نفت را تأمین کند، وجود ندارد.

نشست امروز (دوشنبه، ۱۲ مهرماه) اوپک و متحدانش در حالی برگزار می‌شود که قیمت نفت خام برنت هفته گذشته و برای نخستین بار از سال ۲۰۱۸ به بالای ۸۰ دلار برای هر بشکه صعود کرد. برخی معامله‌گران و مقام‌های کاخ سفید از اوپک پلاس خواستند تولید خود را سریع‌تر از روند تدریجی برنامه‌ریزی‌شده افزایش دهد.

اوپک و متحدانش در ماه ژوئیه توافق کردند عرضه ماهانه نفت خود را ۴۰۰ هزار بشکه در روز افزایش دهند تا محدودیت عرضه روزانه ۵ میلیون ۸۰۰ هزار بشکه‌ای این ائتلاف پایان یابد.

کمبود گاز طبیعی در اروپا به مشکل محدودیت عرضه نفت در بازار افزوده است و کسب‌وکارها مجبور شده‌اند از نفت برای تولید برق استفاده کنند.

کد خبر 322090

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =