پاسخ اوجی به دغدغه‌های مردمِ جم/ وزارت نفت به تعهدهایش عمل می‌کند

وزیر نفت با پاسخ به مهم‌ترین دغدغه‌های مردمِ شهرستان جم (استان بوشهر) اطمینان خاطر داد که وزارت نفت به تعهدات خود در مسئولیت اجتماعی که تقبل کرده، عمل خواهد کرد.

به گزارش خبرنگار شانا از استان بوشهر، جواد اوجی امروز (جمعه، ۱۶ مهرماه) در جمع مردم شهرستان جم در حاشیه سفر یک روزه به استان بوشهر با قدردانی از مردم شهرستان جم، شیخ موسی احمدی، نماینده مردم دیر، جم، کنگان و عسلویه در مجلس شورای اسلامی، امام جمعه، فرماندار و مدیران صنعت نفت در این منطقه اظهار کرد: اعتقاد دولت، وزارت نفت و بنده بر این است که هرجایی که صنعت نفت، گاز و پتروشیمی فعالیت دارد باید در آن منطقه، مردم از قِبَل این صنعت بهره‌مند شوند.

وی با تأکید بر اینکه قول می‌دهیم هر پروژه صنعتی را که داشته باشیم حتماً بحث مسئولیت اجتماعی آن را نیز مدنظر خواهیم داشت، افزود: برای استان بوشهر ۳۶۰ پروژه در بخش‌های مختلف آموزشی، رفاهی، فرهنگی، راه و طرح‌های هادی بالغ بر ۷۰۰ میلیارد تومان تعریف شده که شاید بتوان گفت بی‌سابقه بوده است.

وزیر نفت با اشاره به اینکه بخشی از این پروژه‌ها تا پایان امسال و بخشی نیز سال آینده تکمیل خواهند شد، ادامه داد: تمام مواردی که وزارت نفت متعهد می‌شود مطمئن باشید به‌طور حتم اقدام خواهد شد.

اوجی درباره آبرسانی به سیراف، جم و توحید گفت: علاوه بر ۲۰۰ میلیاردی که تاکنون هزینه شده است، ۷۰ میلیارد تومان را تقبل کرده‌ایم و امیدواریم فاز نخست این پروژه تا پایان امسال به بهره‌برداری برسد و مابقی آن را امروز در نشست دولت مطرح می‌کنیم که جزو تعهدات وزارت نیرو است. در حقیقت وزارت نفت در این پروژه مشارکت دارد.

وزارت نفت به تعهداتش عمل می‌کند

وی به بحث‌هایی که در این نشست در موضوعات مختلف انجام شد، اشاره کرد و افزود: بخش‌هایی از این مباحث جزو حوزه وزارت نفت نیست و ما اینها را جزو کمک و مشارکت عام‌المنفعه می‌دانیم ولی پروژه‌های کلانی را که اشاره کردند بنده به‌عنوان وزیر معین در این شهرستان، همه اینها را در دولت مطرح خواهم کرد و دولت حتماً تصمیم خواهد گرفت. ولی آن مواردی که جزو تعهدات وزارت نفت و مسئولیت اجتماعی تقبل کردیم مطمئن باشید انجام خواهد شد.

وزیر نفت درباره بحث اشتغال و بیکاری اظهار کرد: پروژه‌های جدیدی در بخش فشارافزایی حوزه پارس جنوبی و توسعه میدان‌های مستقل گازی و نفتی استان (بالغ بر ۱۲ میدان) در حال تعریف است که با رونق گرفتن و شروع این پروژه‌ها به‌طور قطع، تحولی در اشتغال این منطقه ایجاد خواهد شد.

اوجی در واکنش به اینکه گفته شده در برخی موارد نیروها را استفاده نمی‌کنند و می‌گویند نیروهای بومی تخصص مورد نظر را ندارند، افزود: برای رفع این موضوع، به آقای اسدی (مدیرعامل سازمان منطقه ویژه اقتصادی انرژی پارس) اختیار داده شده که با سازمان فنی و حرفه‌ای استان عقد قرارداد شود، هزینه‌ها را هم وزارت نفت تقبل می‌کند، همکاران و نیروهای متخصص ما نیز متعهد به آموزش می‌شوند تا جوانانی که توانایی لازم را دارند آموزش داده شوند و روزی برسد که همه نیروهای بومی منطقه به‌کار گرفته شوند.

مشکلات مردم را در دولت مطرح می‌کنم

وی درباره مدیران پروازی به‌عنوان یکی از موضوعات مطرح شده در این نشست، اظهار کرد: این موضوعات به مرور حل خواهد شد و جزو اولویت‌های کاری ما خواهد بود.

وزیر نفت درخصوص تیم پارس جنوبی اظهار کرد: درباره این موضوع نیز به آقای اسدی اختیار گفته شده که برای تامین  اعتبارات آن اقدام کنند. البته انشاالله مسئولین تیم هم قول دهند بیشتر از نیروهای بومی منطقه استفاده شود.  

اوجی تأکید کرد: موضوعاتی که در حوزه وزارت نفت نیست قطعاً به نمایندگی شما در جلسه شورای اداری استان و در دولت مطرح خواهم کرد.

وی با اشاره به اینکه دولت سیزدهم و همه اعضای هیئت دولت شبانه روز به دنبال رفع مشکلات معیشت مردم هستند، گفت: طی بیش از یک ماه گذشته از آغاز به کار این دولت، بحث واکسیناسیون آرامشی را در کشور ایجاد کرده است. در بحث تورم نیز راهکارهای مختلفی در نشست‌های دولت با حضور رئیس جمهوری بررسی می‌شود. اما مردم عزیز نیز باید صبر داشته باشند، زیرا همت بر این است که مشکلات حل شود و قابل حل است.

وزیر نفت به مشکل تأمین سوخت در اروپا و انگلیس اشاره کرد و ادامه داد: با وجود این مشکلات حاضر نیستند بخشی از تحریم‌های ظالمانه علیه ایران را به‌عنوان یکی از بزرگ‌ترین صادرکنندگان نفت، کاهش دهند تا مشکل مردم خودشان حل شود. انگلیس هم بحث‌های تحریم ایران را مصرانه دنبال کرد و امروز گریبان خودشان را گرفته است.

اوجی تأکید کرد: تمام تلاش دولت با تدابیری که پیش گرفته و صبری که شما مردم خواهید داشت، این است که مشکلات مردم حل و فصل شود.

گفتنی است در این نشست، سخاوت اسدی، مدیرعامل سازمان منطقه ویژه اقتصادی انرژی پارس، شیخ موسی احمدی، نماینده مردم دیر، جم، کنگان و عسلویه در مجلس، سیدمحمد حسینی، فرماندار شهرستان جم و حجت‌الاسلام والمسلمین محمد محمدی، امام جمعه شهرستان جم حضور داشتند.

کد خبر 322178

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =