پایان گازسوزی در مشعل‌های مجتمع پالایشی بیدبلند خلیج فارس

هم‌زمان با ارسال گازهای اسیدی بخش پالایشگاهی بیدبلند خلیج فارس به چاه‌های نفت منطقه آغاجاری، سوزاندن گازهای ارسالی به مشعل در این مجتمع پایان یافت.

به گزارش شانا به نقل از شرکت پالایش گاز بیدبلند خلیج فارس، امروز (چهارشنبه، ۱۹ آبان‌ماه) همزمان با انتقال و تزریق گازهای اسیدی این مجتمع به چاه‌های نفت منطقه آغاجاری به‌منظور صیانت از محیط زیست و تولید صیانتی نفت، جشن پایان سوزاندن گاز در مشعل‌های در این مجتمع با حضور مدیرکل حفاظت محیط زیست خوزستان و شماری از مدیران شرکت ملی مناطق نفت‌خیز جنوب  همسو با سیاست‌گذاری و تحقق اهداف شاخص بیدبلند خلیج فارس در سال ۱۴۰۰ برگزار شد. 

محمدجواد اشرفی، مدیرکل حفاظت محیط زیست خوزستان در این آیین با اشاره به اینکه بیدبلند خلیج فارس تجربه موفق محیط زیستی در حوزه جمع‌آوری گازهای مشعل در کشور بوده که توانسته تلفیقی باشکوه از تولید ملی و صیانت از محیط زیست را محقق کند، تصریح کرد: این مجموعه مهم‌ترین پروژه محیط زیستی در طول ۵۰ سال گذشته در کشور بوده که شاخص‌ها و دستاوردها در طول اجرای این پروژه در سطح جهانی قابل ارائه و استناد است. 

در همین حال، محمود امین‌نژاد، مدیرعامل بیدبلند خلیج فارس نیز در این آیین اظهار کرد: برای تکمیل پروژه‌های توسعه‌ای شرکت پالایش گاز بیدبلند خلیج فارس، امروز از این پروژه ارزشمند با سرمایه‌گذاری بیش از ۲۴۰ میلیون دلار به‌منظور انتقال روزانه ۱۳۰۰ تن گاز اسیدی، از ۴۷ کیلومتر خطوط لوله ۲۰ اینچ و ۵ ایستگاه انتقال و دریافت گاز بهره‌برداری می‌شود. 

وی افزود: این دستاورد که به‌واسطه تلاش‌های شبانه‌روزی متخصصان بیدبلند خلیج فارس و همکاری سازنده شرکت ملی مناطق نفت‌خیز جنوب حاصل شده به مردم جنوب کشور تقدیم می‌شود تا ان‌شاءالله از این پس شاهد تحول اساسی در بهبود شرایط محیط زیستی این مناطق باشیم.

کد خبر 448672

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =