ضرورت توسعه و حفظ نگهداشت تولید میدان مشترک پارس جنوبی

رئیس کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی مجلس بر ضرورت توسعه و حفظ نگهداشت تولید میدان مشترک پارس جنوبی تأکید کرد و گفت: سهم ۱۴.۵ درصدی شرکت ملی نفت ایران از فروش نفت، حق مسلم این شرکت است که سازمان برنامه و بودجه در دولت‌های گذشته به آن دست‌درازی کرده است.

به گزارش خبرنگار شانا از عسلویه، فریدون حسنوند بعدازظهر امروز (پنجشنبه، ۲۰ آبان‌ماه) در نشست با اعضای کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی در منطقه عسلویه که محسن خجسته‌مهر، مدیرعامل شرکت ملی نفت ایران نیز حضور داشت، گفت: کمیسیون انرژی مجلس وظیفه ذاتی خود می‌داند که در چنین برنامه‌هایی حاضر شود.

وی با بیان اینکه کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی سه‌شنبه هفته آینده (۲۵ آبان‌ماه) نشستی با وزیر نفت و معاونان وی خواهد داشت و در این نشست نمایندگان می‌توانند مباحث خود را مطرح کنند، تصریح کرد: مدیرعامل شرکت ملی نفت ایران میزان سرمایه‌گذاری در پارس جنوبی را بیش از ۸۰ میلیارد دلار اعلام کرد.

رئیس کمیسیون انرژی مجلس بر ضرورت توسعه و حفظ و نگهداشت تولید میدان مشترک پارس جنوبی تأکید کرد و گفت: میدان گازی پارس شمالی هم باید به سرانجام برسد، شاید منابع مالی موجود کافی نباشد، اما کمیسیون انرژی مجلس باید در این باره طرح ارائه کند، یا منابع مالی جدید پیشنهاد دهد.

حسنوند سهم ۱۴.۵ درصدی شرکت ملی نفت ایران از فروش نفت را حق مسلم این شرکت دانست و گفت: سازمان برنامه و بودجه در دولت‌های گذشته به این سهم دست‌اندازی کرده است.

وی به موضوع مسئولیت‌های اجتماعی نیز اشاره کرد و افزود: عدالت آن است در جایی که نفت و گاز از آنجا صادر می‌شود، مردم آن منطقه نیز در رفاه باشند یا از آن منتفع شوند.

در این نشست موسی احمدی، نایب رئیس کمیسیون انرژی، حسین حسین‌زاده، عضو هیئت رئیسه کمیسیون انرژی، رحیمی مظفری، رمضانعلی سنگدوینی و برخی دیگر از نمایندگان عضو کمیسیون انرژی مجلس دیدگاه‌های خود را در بخش نفت و گاز بیان کردند.

شایان یادآوری است که رئیس و دیگر اعضای کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی امروز با همراهی محسن خجسته‌مهر، مدیرعامل شرکت ملی نفت ایران از تأسیسات فاز ۱۴ پارس جنوبی، شرکت پتروپالایش آدیش، طرح بندر سیراف پارس و بیمارستان امام خمینی کنگان بازدید کردند.

کد خبر 448681

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =