آزادسازی ذخیره‌سازی راهبردی نفت مازاد عرضه ۲۰۲۲ را بیشتر می‌کند

اوپک معتقد است که ذخیره‌سازی راهبردی نفت به رهبری آمریکا ممکن است سبب افزایش مازاد عرضه در سال آینده میلادی شود.

به گزارش خبرگزاری رویترز از لندن، یک منبع سازمان کشورهای صادرکننده نفت (اوپک) چند روز پیش از برگزاری نشست وزیران اوپک و متحدانش (اوپک‌پلاس) اعلام کرد که این سازمان انتظار دارد آزادسازی ذخیره‌سازی راهبردی نفت توسط مصرف‌کنندگان عمده، مازاد عرضه جهانی را در چند ماه آینده به مقدار قابل توجهی افزایش دهد.

این چشم‌انداز ممکن است تصمیم‌گیری را برای اوپک‌پلاس پیچیده کند، اگرچه چند منبع اعلام کردند که هنوز هیچ بحثی درباره توقف افزایش تولید برنامه‌ریزی‌شده این ائتلاف وجود ندارد.

هیئت کمیسیون اقتصادی اوپک (ECB)، هیئتی از کارشناسان که به وزیران مشاوره می‌دهند، چند روز پیش از نشست وزیران اوپک پلاس که روز پنجشنبه (۱۱ آذرماه) برگزار می‌شود، تشکیل جلسه داد.

یک منبع اوپک که خواست نامش فاش نشود، گفت: این کمیسیون انتظار دارد که عرضه نفت افزایش یابد و بازار با مازاد عرضه‌ای معادل یک میلیون و ۱۰۰ هزار بشکه در روز روبه‌رو شود. اوپک در روزهای اخیر نسبت به مازاد عرضه مورد انتظار در سال ۲۰۲۱ هشدار داده است.

این منبع افزود که انتظار دارد مازاد عرضه در ماه دسامبر امسال ۴۰۰ هزار بشکه در روز باشد که در صورت آزادسازی ذخیره‌سازی راهبردی نفت توسط کشورهای مصرف‌کننده این رقم در ماه ژانویه به ۲ میلیون و ۳۰۰ هزار بشکه در روز و در ماه فوریه به ۲ میلیون بشکه و ۷۰۰ هزار بشکه در روز می‌رسد.

کد خبر 449413

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =