پیشرفت ۹۴ درصدی پروژه مرکاپتان‌زدایی میعانات گازی در پالایشگاه دوم پارس جنوبی

مدیر پالایشگاه دوم مجتمع گاز پارس جنوبی از پیشرفت ۹۴ درصدی پروژه واحد مرکاپتان‌زدایی میعانات گازی این پالایشگاه خبر داد و گفت: این پروژه اکنون در مرحله‌ بهره‌برداری اولیه قرار دارد و در روزهای آینده به شرایط بسیار مطلوبی در حوزه تولید می‌رسد.

به گزارش شانا به نقل از شرکت ملی گاز ایران، حسین باغبان با اشاره به اهداف مهم پروژه اظهار کرد: تکمیل زنجیره ایجاد ارزش افزوده پالایشگاه، ارتقا و بهبود کیفیت محصول نهایی و رسیدن به استانداردهای بین‌المللی، کاهش آثار خوردگی بر تأسیسات و تجهیزات پالایشگاهی، کاهش آلایندگی‌های محیط زیستی، سهولت در بازاریابی و صادرات و تولید خوراک مناسب برای صنایع پالایش و پتروشیمی و سوخت نیروگاه‌ها از اهداف مهم این پروژه است.

وی ظرفیت شیرین‌سازی واحد مرکاپتان‌زدایی میعانات گازی پالایشگاه فازهای ۲ و ۳ پارس جنوبی را ۸۰ هزار بشکه در روز اعلام کرد.

مدیر پالایشگاه دوم مجتمع گاز پارس جنوبی در ادامه به بخش‌های اصلی این واحد اشاره کرد و گفت: واحد مرکاپتان‌زدایی میعانات گازی، واحد خنثی‌سازی پساب کاستیکی ، واحد تولید هوای فشرده و تولید هوای غنی‌شده از اکسیژن، مخزن جدید آتش‌نشانی و پست برق شماره ۱۲ از بخش‌های مهم واحد مرکاپتان‌زدایی میعانات گازی پالایشگاه دوم مجتمع گاز پارس جنوبی است.

باغبان همچنین به محصولات این واحد نیز اشاره کرد و  افزود: میعانات گازی مرکاپتان‌زدایی‌شده به مقدار ۸۰ هزار بشکه در روز و ماده شیمیایی DSO با قابلیت استفاده در صنایع پالایش و پتروشیمی به مقدار ۱۲۰ تن در روز دو محصول مهم این واحد است.

وی در پایان بیان کرد: این پروژه در زمان راه‌اندازی کامل در آینده بسیار نزدیک زمینه‌ اشتغال ۵۵ نفر به‌صورت مستقیم و ایجاد زمینه اشتغال ۱۵۰۰ نفر در ماه به‌مدت چهار سال به‌صورت غیرمستقیم را فراهم می‌کند.

کد خبر 449728

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =