تولید و تقاضای گاز طبیعی آمریکا افزایش می‌یابد

اداره اطلاعات انرژی ایالات متحده آمریکا اعلام کرد که تولید و تقاضای گاز طبیعی این کشور در سال ۲۰۲۱ افزایش می‌یابد.

به گزارش خبرگزاری رویترز، اداره اطلاعات انرژی ایالات متحده (EIA) روز سه‌شنبه (۱۶ آذرماه) در چشم‌انداز کوتاه‌مدت انرژی خود (STEO) اعلام کرد: تولید و تقاضای گاز طبیعی ایالات متحده در سال ۲۰۲۱ افزایش می‌یابد زیرا اقتصاد - پس از سقوط در سال گذشته میلادی به‌دلیل تخریب تقاضا در پی همه‌گیری ویروس کرونا - بهبود می‌یابد.

این نهاد پیش‌بینی کرده است که تولید گاز خشک افزایش یابد و در سال ۲۰۲۱، به ۹۳ میلیارد و ۳۷۰ میلیون فوت‌مکعب در روز و در سال ۲۰۲۲، به روزانه ۹۵ میلیارد و ۹۷۰ میلیون فوت‌مکعب برسد. این رقم‌ در سال ۲۰۲۰، ۹۱ میلیارد و ۴۹۰ میلیون فوت‌مکعب در روز و در سال ۲۰۱۹ ، ۹۲ میلیارد و ۸۷۰ میلیون فوت مکعب در روز بود.

اداره اطلاعات انرژی آمریکا همچنین پیش‌بینی کرد که مصرف گاز هم افزایش یابد و از ۸۳ میلیارد و ۲۶۰ میلیون فوت‌مکعب در روز در سال ۲۰۲۰ به روزانه ۸۳ میلیارد و ۴۶۰ میلیون فوت‌مکعب در سال ۲۰۲۱ برسد. بر اساس این برآورد، این رقم در سال ۲۰۲۲ کاهش می‌یابد و به ۸۳ میلیارد و ۱۰۰ میلیون فوت‌مکعب در روز می‌رسد.

مصرف گاز در سال ۲۰۱۹، ۸۵ میلیارد و ۲۹۰ میلیون فوت‌مکعب در روز بود.

این اداره برآورد کرد که صادرات گاز طبیعی مایع‌شده آمریکا افزایش یابد و از ۶ میلیارد و ۵۳۰ میلیون فوت‌مکعب در روز در سال ۲۰۲۰، به روزانه ۹ میلیارد و ۸۰۰ میلیون فوت‌مکعب در سال ۲۰۲۱ و  ۱۱ میلیارد و ۴۹۰ میلیون فوت‌مکعب در سال ۲۰۲۲ برسد.

کد خبر 450071

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =