نظام جبران خدمات نیروهای قرارداد مدت‌موقت تا پایان سال ابلاغ می‌شود

معاون توسعه و مدیریت سرمایه انسانی وزارت نفت در بازدید دو روزه از شرکت بهره‌برداری نفت و گاز زاگرس جنوبی گفت: نظام جبران خدمات نیروهای قرارداد مدت‌موقت در حال بررسی است که پس از دریافت موافقت‌های لازم به‌زودی ابلاغ می‌شود.

به گزارش شانا به نقل از شرکت بهره‌برداری نفت گاز زاگرس جنوبی، مهدی علی‌مددی در نشست با نمایندگان کارکنان رسمی، قراردادی و پیمانکاری این شرکت در منطقه عملیاتی آغار و دالان، ساماندهی نیروهای قرارداد مدت‌موقت را از دغدغه‌ها و اولویت‌های اصلی معاونت توسعه و مدیریت سرمایه‌ انسانی وزارت نفت اعلام کرد و افزود: نظام جبران خدمات این نیروها مطابق دیگر نظام‌های قراردادی در حال تدوین است.

وی در تشریح جزئیات این طرح گفت: این طرح در دو بخش سامان‌دهی عناوین شغلی و نظام جبران خدمات در حال انجام است و پس از دریافت موافقت‌های لازم، به‌زودی ابلاغ می‌شود.

معاون توسعه و مدیریت سرمایه انسانی وزارت نفت همچنین از پیگیری جذب و تبدیل وضعیت استخدامی مشمولان ایثارگری طبق قانون جامع خدمت‌رسانی به ایثارگران از سوی مجلس شورای اسلامی خبر داد و گفت: بر اساس بند «و» ماده ۴۴ این قانون مشمولان یادشده که ۵۴۰۰ نفرند، در شرف انجام است و مشمولان بند «د» تبصره ماده ۲۰ نیز در شرف ابلاغیه رسمی هستند.

علی‌مددی در ادامه درباره ارزیابی طرح طبقه‌بندی مشاغل نیروهای پیمانکاری گفت: بهبود وضعیت نیروهای پیمانکاری متوقف نشده است و جاماندگان از این طرح شناسایی و بر اساس شرایط، در مورد آنها نیز اجرا می‌شود و رسیدگی به وضع نیروهای پیمانکاری و قراردادی تا زمان رسیدن به جایگاه قابل قبول ادامه دارد.

وی در ادامه به نیازهای کارکنان رسمی اشاره کرد و افزود: وضع نیروهای رسمی به‌ویژه در مناطق جنوبی مطلوب و شایسته نیست و مشکلات شغلی و معیشتی این نیروها که همگی در مشاغل حساس و حاکمیتی مشغول انجام وظیفه هستند، وضع مطلوبی ندارد.

معاون توسعه و مدیریت سرمایه انسانی وزارت نفت افزود: در هشت سال گذشته اقدام‌های مؤثری در زمینه رفع نیازهای کارکنان شامل بهداشت و درمان، ترفیعات شغلی، تعدیل مدرک، حقوق و مزایا، ساختار سازمانی و... انجام نشده است و ما اکنون با انباشت مشکلات روبه‌رو هستیم، بنابراین ضروری است با اولویت‌بندی و به‌صورت آرام و کارشناسی نسبت به حل آنها  اقدام کنیم.

علی‌مددی، با اشاره به اینکه تحریم‌ها و کمبود تکنولوژی شرایط مدیریت کشور را سخت کرده است، گفت: با همفکری، همدلی و کار کارشناسی می‌توان مشکلات را به نحو مطلوب حل کرد.

وی در این سفر همچنین در نشستی تخصصی به میزبانی زاگرس جنوبی و با حضور مدیران این شرکت و شرکت‌های پخش فرآورده‌های نفتی و خطوط لوله و مخابرات منطقه فارس به بررسی مسائل مرتبط با منابع انسانی پرداخت.

بررسی مسائل مرتبط با نیروی انسانی شرکت زاگرس جنوبی، شرکت‌های ملی پخش فرآورده‌های نفتی و خطوط لوله و مخابرات نفت منطقه فارس و شرایط موجود برای منابع انسانی شرکت‌های فعال در منطقه و برنامه‌های آینده از دیگر محورهای سفر معاون توسعه و مدیریت سرمایه انسانی وزارت نفت به استان فارس بود.

معاون وزیر نفت در توسعه مدیریت و سرمایه انسانی و هیئت همراه، طی روزهای شنبه و یک‌شنبه (سیزدهم و چهاردهم آذرماه) از شرکت بهره‌برداری نفت و گاز زاگرس جنوبی و منطقه عملیاتی آغار و دالان بازدید و از نزدیک با کارکنان این شرکت دیدار و گفت‌وگو کردند.

کد خبر 450073

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =