برنامه‌های آموزشی و رفاهی کارکنان قرارداد مدت موقت به‌زودی ابلاغ می‌شود

معاون وزیر در توسعه مدیریت و سرمایه انسانی، با حضور در میان کارکنان شرکت بهره‌برداری نفت و گاز غرب منطقه عملیاتی تنگ بیجار از برنامه‌ریزی مدون و ابلاغ دستورعمل‌های حوزه آموزشی، رفاهی و دیگر مزایای شغلی برای کارکنان قرارداد مدت موقت خبر داد.

به گزارش شانا به نقل از شرکت نفت مناطق مرکزی ایران، مهدی علی‌مددی و هیئت همراه با حضور در منطقه عملیاتی تنگ بیجار شرکت بهره‌برداری نفت و گاز غرب با نمایندگان کارکنان پیمانکاری، قراردادی مدت موقت، رسمی، همچنین رانندگان و مالکان خودروهای استیجاری دیدار و گفت‌وگو کردند.

علی مددی، در ابتدای این دیدار ضمن تقدیر از اقدام‌های انجام‌شده در شرکت بهره‌برداری نفت و گاز غرب گفت: تولید در مناطق عملیاتی شرکت‌های نفتی مشکلات و چالش‌های زیادی دارد و نیازمند توجه ویژه به منابع انسانی به‌منظور بهره‌وری بیشتر این نیروها است.

حل مسائل نیروهای پیمانکاری در اولویت

در ادامه این دیدار نمایندگان کارکنان پیمانکاری، مسائل و چالش‌های خود را در رابطه با طبقه‌بندی مشاغل، سامانه ساپنا و مشکلات کارکنان در این زمینه، حقوق و دستمزد، جابه‌جایی در واحدهای مختلف و... مطرح کردند و راهکارهایی از سوی مدیران و رؤسای شرکت نفت و گاز غرب و مدیران وزارت نفت ارائه شد.

معاون وزیر نفت در توسعه مدیریت و سرمایه انسانی وزارت نفت بر عزم وزارت نفت در حل مشکلات حوزه منابع انسانی تأکید کرد و گفت: نیروهای پیمانکاری به‌عنوان بخش مهم و حرفه‌ای صنعت نفت همچون سایر کارکنان مورد توجه ویژه مقام عالی وزارت هستند و ساماندهی و طبقه‌بندی مشاغل این کارکنان، نهایتاً طی چند ماه آتی انجام شده و پرداخت کامل حقوق و مزایا در دستور کار قرار دارد.

علی‌مددی، در رابطه با اجرای بند (د) تبصره ۲۰ قانون بودجه سال ۱۴۰۰ و تبدیل وضعیت مشمولان بر اساس بخش‌نامه ابلاغی نیز اضافه کرد: ۲۳ هزار و ۵۰۰ نفر مشمول این قانون بودند و بر اساس بررسی‌ها تعداد ۱۶ هزار و ۶۲۶ نفر شرایط لازم برای تبدیل وضعیت را داشته‌اند که حسب موافقت مقام عالی وزارت نفت، تشریفات استخدامی آن در حال انجام است.

وی با بیان اینکه ماهیت مشاغل پیمانکاری مهارت محور است، نه تحصیلات محور، اظهار داشت: طرح طبقه‌بندی مشاغل این کارکنان نیز بر این اساس انجام گرفته است.

معاون وزیر نفت در توسعه مدیریت و سرمایه انسانی اضافه کرد: افزون بر متخصصان داخلی نفت، مشاوران وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی نیز در این رابطه مشارکت دارند و بر این اساس طبقه‌بندی مشاغل انجام شده است.

در ادامه نمایندگان نیروهای پیمانکاری، مسائل دیگری نظیر بهره‌مندی از فوق‌العاده مناطق جنگی، بهره‌مندی از بسته‌های معیشتی، بیمه تکمیلی و ... نکاتی مطرح کردند و توضیحات لازم در این رابطه ارائه شد.

نیروهای قراردادی و آموزش

در ادامه این دیدار نمایندگان نیروهای قرارداد مدت موقت نیز مسائل و مشکلات خود نظیر تخصیص سمت‌ها بر پایه تخصص و تجربه، برگزاری آموزش‌های تخصصی مشاغل، دغدغه‌های کارکنان در حوزه تعیین حقوق و بررسی سوابق بر اساس آیین‌نامه جدید ساماندهی نیروهای قراردادی، مأموریت، استفاده از خدمات رفاهی، بیمه‌های تکمیلی و چالش‌های به‌کارگیری نیروهای قراردادی مشمول تبدیل وضعیت ایثارگری مطرح شد و مدیران و رؤسای حاضر در جلسه نیز توضیحات لازم را در این خصوص ارائه کردند.

علی مددی، در خصوص حقوق و مزایای نیروهای قرارداد مدت موقت اظهار کرد: حقوق این نیروها چند بار در طول سال‌های اخیر مورد بازنگری قرار گرفته و باید در چارچوب قانونی مورد توجه قرار گیرد و به‌طور قطع با نگاه مثبت نیز این کار انجام گرفته است، به‌طوری که در رابطه با بررسی مدارک تحصیلی این گروه از کارکنان نیز همین نگاه حاکم بوده و همه مدارک مرتبط مورد پذیرش واقع شده است.

وی با تأکید بر اینکه رویکرد دولت سیزدهم و وزارت نفت تفاوتی بین کارکنان با وضعیت استخدامی مختلف قائل نیست، گفت: در مورد آموزش نیز برنامه‌ریزی مدونی صورت گرفته است و ان‌شاءالله به‌زودی ابلاغ خواهد شد و در رابطه با سایر مسائل مطرح‌شده نظیر امکانات رفاهی، مسکن و... تصمیم‌های خوبی اتخاذ شده است و پس از نهایی شدن آنها، ابلاغ خواهد شد.

معاون توسعه مدیریت و سرمایه انسانی وزیر نفت در رابطه با نیروهای قراردادی مشمول تبدیل وضعیت شرایط ایثارگری گفت: در این رابطه نیز تبدیل وضعیت بر اساس مقررات اداری - استخدامی صنعت نفت انجام خواهد گرفت، به‌گونه‌ای که هم سابقه این نیروها و هم مدارک آنها لحاظ شود.

علی‌مددی درباره آموزش نیروهای قرارداد مدت موقت گفت: از سال ۱۳۹۷ مقررات آموزشی مورد بازبینی قرار گرفته و کارکنان قراردادی نیز می‌توانند بر اساس نیازسنجی مرتبط با مشاغل تحت تصدی خود از آموزش‌های لازم برخوردار شوند و در این زمینه اقدام‌های بسیار خوبی صورت گرفته است؛ تا جایی که وزارت نفت در حال تهیه نظام‌نامه آموزشی برای نیروهای پیمانکاری است.

مسائل ساختار سازمانی نیروهای رسمی بررسی می‌شود

در ادامه این دیدار، مسائل و چالش‌های نیروهای رسمی نظیر لزوم بازنگری ساختار سازمانی، ترفیعات و شایستگی‌ها، هم‌رتبه شدن فرد با سمت سازمانی تحت تصدی، مسائل موجود در رابطه با کاریابی و انتقال پرسنل رسمی، مسائل و مشکلات بهداشت و درمان صنعت نفت و تعرفه‌های درمانی مطرح و پاسخ‌ها دریافت شد.

علی رضایی، مدیرعامل شرکت بهره‌برداری نفت و گاز غرب، نیز در این جلسه با ارائه گزارشی از چالش‌های ساختاری موجود در این شرکت اظهار امیدواری کرد با همراهی و همکاری مدیران مجموعه وزارت نفت در توسعه مدیریت و سرمایه انسانی این مسائل برطرف و زمینه شکوفایی هرچه بیشتر صنعت نفت فراهم شود.

کد خبر 454809

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =