گام مهم کمیسیون انرژی مجلس برای رفع موانع پیش‌روی پتروپالایشگاه مهر خلیج‌فارس

نائب رئیس کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی گفت: این کمیسیون همسو با رفع موانع پیش‌ روی پتروپالایشگاه مهر خلیج‌فارس و دیگر پالایشگاه‌ها اقدام‌های مطلوبی انجام داده است.

به گزارش شانا به نقل از خانه ملت، احمد مرادی به نشست عصر یکشنبه (۲۱ آذرماه) که با حضور جمعی از اعضای کمیسیون انرژی مجلس و مدیرعامل پتروپالایشگاه مهر خلیج‌فارس، همچنین مسئولان شرکت پالایش و پخش فرآورده‌های نفتی برگزار شد اشاره کرد و گفت: مجموعه پتروپالایشگاه مهر خلیج‌فارس در نزدیکی بندرعباس و جنب پالایشگاه نفت ستاره خلیج‌فارس واقع شده و شرکت پالایش و پخش وظیفه تأمین خوراک این پتروپالایشگاه را دارد، ضمن آنکه ارزش فاز نخست این پالایشگاه حدود ۴۹۳ میلیون یورو است.  

نماینده بندرعباس، قشم، ابوموسی، حاجی‌آباد و خمیر در مجلس شورای اسلامی افزود: این پتروپالایشگاه روزانه ۱۲۰ هزار بشکه میعانات گازی از میدان گازی پارس‌جنوبی تحویل می‌گیرد که این میعانات گازی خوراک ورودی آن محسوب می‌شود، ضمن آنکه امکان تولید بنزین از ویژگی‌های مهم پتروپالایشگاه به‌شمار می‌آید و این پتروپالایشگاه با هدف جلوگیری از خام‌فروشی احداث شده و نقشی بسیار مهم و راهبردی در تأمین نیاز کشور به فرآورده‌ها و مشتقات نفتی دارد.

نایب رئیس کمیسیون انرژی مجلس تصریح کرد: این پتروپالایشگاه برای ۶ هزار نفر به‌طور مستقیم و ۱۲ هزار نفر به‌طور غیرمستقیم اشتغال ایجاد کرده و طبق بررسی‌ها، این پروژه که احداث آن از مهرماه سال گذشته آغاز شده، حدود ۳۸.۵ درصد پیشرفت فیزیکی داشته است.

وی با بیان اینکه کمیسیون انرژی مجلس نیز همسو با رفع موانع پیش‌روی این پتروپالایشگاه و دیگر پالایشگاه‌ها گام برداشته است، عنوان کرد: این نشست نیز با هدف بررسی مشکلات و نیازها و کمک به حل آنها تشکیل شد، ضمن آنکه هفته آینده شخصاً بازدیدی از پتروپالایشگاه مهر خلیج‌فارس خواهم داشت.      

مرادی اظهار کرد: در این نشست همچنین بحث‌هایی درباره پتروپالایشگاه سیراف در عسلویه مطرح و مقرر شد نشست ویژه‌ای برای بررسی مسائل این پتروپالایشگاه برگزار شود.

کد خبر 450268

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =