فهرست فرآورده‌های نفت و گاز صادراتی مشمول مالیات تعیین شد

هیئت دولت فهرست مواد خام و نیمه‌خام معدنی، محصولات نفتی، گازی و پتروشیمی را که درآمد حاصل از صادرات آنها مشمول مالیات می‌شود، تعیین کرد.

به گزارش شانا به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی ریاست جمهوری، هیئت دولت که امروز (چهارشنبه، ۲۴ آذرماه) به ریاست سیدابراهیم رئیسی تشکیل جلسه داد، با هدف جلوگیری از صادرات نهاده‌های مورد نیاز داخل کشور و در اجرای تکلیف مقرر در بند (ث) تبصره (۶) قانون بودجه سال ۱۴۰۰ کل کشور، فهرست مواد خام و نیمه‌خام معدنی، محصولات نفتی، گازی و پتروشیمی را که درآمد حاصل از صادرات آنها مشمول مالیات می‌شود، تعیین کرد.

به موجب مصوبه هیئت دولت، مواد خام به موادی اطلاق می‌شود که پس از استخراج یا استحصال، تغییری در کیفیت فیزیکی، شیمیایی، ماهیت و نوع آن ایجاد نشده باشد و به ‌همان شکل برای فرآوری به واحد تولیدی واگذار یا صادر می‌شود.

همچنین مواد نیمه‌خام نفتی، گازی و پتروشیمی شامل تمامی محصولات شیمیایی و پتروشیمیایی هستند که به‌عنوان خوراک یا ماده اولیه برای تولید محصول نهایی صنعتی استفاده می‌شود.

مواد نیمه‌خام معدنی نیز کالاها و محصولات حاصل از کانه‌آرایی و فرآوری ماده خام معدنی را که صرفاً به‌عنوان ماده اولیه و حد واسط جهت تولید محصولات نهایی به‌کار می‌روند در بر می‌­­گیرد.

هیئت دولت همچنین به‌منظور تأمین نظر مجلس شورای اسلامی در خصوص آیین‌نامه اجرایی بند (هـ) تبصره (۷) قانون بودجه سال ۱۴۰۰ کل کشور موضوع تهاتر مطالبات سازمان‌های گسترش و نوسازی صنایع ایران (ایدرو) و توسعه و نوسازی معادن و صنایع معدنی ایران (ایمیدرو)، همچنین وزارت نفت با بدهی آنها به دولت از طریق شرکت دولتی، آن را اصلاح کرد.

به موجب اصلاحیه مذکور، بدهی سازمان‌های توسعه‌ای شامل مطالبات دولت بابت مالیات (با تأیید سازمان امور مالیاتی کشور) و سود سهام (با تأیید خزانه) از سازمان‌های توسعه‌ای است.

کد خبر 450408

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =