۴ دی ۱۴۰۰ - ۱۴:۵۰
  • کد خبر: 450793
واردات نفت هند افزایش یافت

واردات نفت خام هند در ماه نوامبر افزایش یافت و به بالاترین سطح خود در ۱۰ ماه گذشته رسید.

به گزارش خبرگزاری رویترز، واردات نفت خام هند در ماه نوامبر به بالاترین سطح خود در ۱۰ ماه گذشته رسید زیرا پالایشگاه‌ها برای افزایش تولید و در انتظار تقاضای بالای سومین مصرف‌کننده و واردکننده بزرگ نفت جهان، سطح ذخیره‌سازی خود را بالا بردند.

با این حال، داده‌های اداره برنامه‌ریزی و تجزیه‌وتحلیل نفت (PPAC) هند در روز پنجشنبه (دوم دی‌ماه) نشان داد واردات نفت خام این کشور در ماه گذشته ۷.۵ درصد بیشتر از ماه اکتبر و ۰.۵ درصد بیشتر از پارسال یعنی ۱۸ میلیون و ۳۷۰ هزار تن بود.

دلیل افزایش واردات نفت خام، بالا رفتن فرآوری نفت خام و رسیدن آن به بالاترین سطح خود از فوریه ۲۰۲۰ بود و در همان ماه پالایشگاه‌ها به امید افزایش مداوم تقاضا با ظرفیت کامل فعالیت کردند.

احسان الحق، تحلیلگر مؤسسه رفینیتیو در این باره گفت: واردات نفت خام افزایش یافته است زیرا پالایشگاه‌ها فعالیت خود را در انتظار افزایش تقاضا در سه ماه چهارم افزایش داده‌اند.

سهم نفت خاورمیانه در مجموع واردات نفت خام هند در ماه نوامبر به بالاترین سطح خود در ۱۶ ماه گذشته رسید، زیرا پالایشگاه‌ها از درجه‌بندی‌های گران‌قیمت نفت خام برنت دوری کردند.

واردات فرآورده‌های نفتی نسبت به پارسال با ۲۶.۶ درصد کاهش به ۳ میلیون و ۴۹۰ هزار تن رسید، در حالی که صادرات آن ۲۶.۸ درصد افزایش یافت.

سومین اقتصاد بزرگ آسیا به‌دلیل داشتن ظرفیت مازاد پالایشی، سوخت‌های تصفیه‌شده را وارد و صادر می‌کند.

کد خبر 450793

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =