۲۵ دی ۱۴۰۰ - ۱۴:۳۴
  • کد خبر: 451845
تزریق گاز به مخازن اروپا به زیر ۵۰ درصد رسید

داده‌های انجمن زیرساخت گاز اروپا نشان داد که تزریق گاز به مخازن قاره سبز به کمتر از ۵۰ درصد رسیده است.

به گزارش خبرگزاری تاس، داده‌های انجمن زیرساخت گاز اروپا (GIE)، نشان داد که تزریق گاز طبیعی به مخازن زیرزمینی این قاره کاهش یافته و به کمتر از ۵۰ درصد رسیده، این مسئله در اوایل سال ۲۰۲۲ و برای نخستین بار از زمان بررسی ذخایر از سال ۲۰۱۱ انجام شده است.

برداشت گاز از مخازن زیرزمینی اروپا در ۱۲ ژانویه (۲۲ دی‌ماه) به ۸۱۴ میلیون و ۶۶۰ هزار متر مکعب رسید و همزمان، تنها ۲۲ میلیون و ۶۴۰ هزار متر مکعب به این مخازن تزریق شد. بنابراین تنها ۴۹.۳۳ درصد این مخازن پر شده است.

اکنون حدود ۵۳ میلیارد و ۲۶۰ میلیون متر مکعب گاز در مخازن اروپا موجود است که ۱۷ میلیارد و ۷۰۰ میلیون متر مکعب کمتر پارسال است.

این در حالی است که انتقال گاز به سیستم حمل و نقل گاز اروپا از پایانه‌های ال‌ان‌جی همزمان با افزایش تعداد تانکرهای حمل گاز مایع از ایالات متحده به اروپا رشد چشمگیری داشته است. این تعداد تانکر در این فصل از سال بی‌سابقه است و مقدار گاز آن حدود ۳۶۰-۳۸۰ میلیون متر مکعب در روز برآورد می‌شود.

ذخیره‌سازی ال‌ان‌جی در مخازن اروپایی هم ۲۵ درصد بیشتر از سال گذشته میلادی و ۱۵ درصد بالاتر از میانگین آن در اواسط ژانویه پنج سال گذشته است.

کد خبر 451845

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =