بهره‌برداری از بخش نخست فاز ۱۱ پارس‌جنوبی از اولویت‌های پتروپارس است

مدیرعامل شرکت ملی نفت ایران با بیان اینکه انتظارها از پتروپارس به‌عنوان شرکتی مهم و پویا بسیار بالاست، گفت: همه باید کمک کنیم تا این شرکت پروژه‌های اولویت‌دار و ملی را به‌موقع تکمیل کند و بهره‌برداری از نخستین بخش فاز ۱۱ پارس جنوبی تا مهرماه ۱۴۰۱ از اولویت‌های پتروپارس است.

به گزارش شانا به نقل از شرکت ملی نفت ایران، محسن خجسته‌مهر امروز (شنبه، ۲۵ دی‌ماه) در آیین معارفه مدیرعامل شرکت پتروپارس ضمن قدردانی از حمیدرضا مسعودی، مدیرعامل پیشین این شرکت، اظهار کرد: در جمهوری اسلامی ایران ما معتقدیم هرکسی با هر روشی که کار می‌کند نیت خدمت دارد و تشکر کردن از خدمات انجام شده باید جزیی از فرهنگ ما باشد؛ جابه‌جایی در شرکت‌ها نیز امری متعارف و لازم است زیرا هر مدیری پس از مدتی همه تجارب خود را در یک شرکت اجرا می‌کند و نیاز است که با تجارب تازه‌ای که به دست آورده است مجموعه دیگری را راهبری کند، از هیئت مدیره شرکت پتروپارس هم تشکر می‌کنم که به مدیرعامل این شرکت کمک کردند تا کارها به پیش برود.

وی افزود: ما در شرکت ملی نفت ایران به شرکت پتروپارس اعتماد داریم و انتظارهای بسیار بالایی نیز از این شرکت داریم و امیدواریم بتوانند همه پروژه‌ها، به‌ویژه پروژه‌های اولویت‌دار را به‌موقع اجرا کنند.

معاون وزیر نفت تأکید کرد: فاز ۱۱ پارس جنوبی و میدان آزادگان جنوبی جزو اولویت‌های شرکت ملی نفت ایران هستند و حتی یک روز تأخیر در اجرای این پروژه‌ها پذیرفته نخواهد شد و ان‌شاءالله با پیگیری سختگیرانه، بخشی از طرح توسعه فاز ۱۱ پارس جنوبی طبق برنامه مهرماه سال ۱۴۰۱ به بهره‌برداری می‌رسد و تولید از این فاز نیز آغاز خواهد شد.

 اهمیت مسئله مدیریت زمان در تکمیل پروژه‌ها

خجسته‌مهر با اشاره به اهمیت مسئله مدیریت زمان در اجرای پروژه‌ها بیان کرد: باید با برنامه‌ریزی درست از هدر رفت زمان در ماه‌های اسفند و فروردین جلوگیری و تمهیدهای لازم از جمله تأمین و ترخیص کالاها برای اجرای پروژه‌ها در این دو ماه از پیش در نظر گرفته شود.

وی با بیان اینکه ضرورت دارد در برخورد با پیمانکاران جدیت و سخت‌گیری وجود داشته باشد زیرا کار باید به‌طور حتم به‌موقع تحویل شود و اگر زمان از دست برود نمی‌شود آن را با منابع مالی جبران کرد، افزود: لازم است که ساخت کالاها و اجرای پروژه‌ها به‌صورت هفتگی از پیمانکاران پیگیری شود تا شاهد هیچ‌گونه تأخیری نباشیم.

مدیرعامل شرکت ملی نفت ایران تصریح کرد: شرکت پتروپارس سابقه خوبی دارد و باید کمک کنیم به درجات بالاتری هم برسد و سرآمد باشد و در این زمینه از این پس ارتباط بیشتری بین شرکت ملی نفت ایران و شرکت پتروپارس برقرار خواهد شد.

ضرورت استفاده از ظرفیت‌های داخلی و افزاد حرفه‌ای

خجسته‌مهر با اشاره به اینکه شرکت پتروپارس نیروهای خوبی دارد و باید در آینده هم برای جذب افراد دقت شود تا افراد حرفه‌ای به‌ویژه به‌عنوان مدیران پروژه انتخاب شوند، اظهار کرد:  البته در همه بخش‌ها نه فقط بخش‌های فنی باید افراد حرفه‌ای استفاده شوند، به این‌ صورت می‌توان قیمت تمام شده را پایین آورد، کیفیت کار را بالا برد و زمان را تحت کنترل گرفت.

وی استفاده از ظرفیت‌های داخلی را در اجرای پروژه‌ها بسیار مهم دانست و گفت: اگر کالایی در داخل تولید می‌شود به هیچ‌وجه نباید اجازه داد که از خارج وارد شود. این شرکت باید در طراحی چاه‌ها و طرح‌ها به صورتی نظارت کند تا طراحی به‌گونه‌ای انجام شود که کالاها تا حد امکان در داخل کشور قابل تأمین باشند و در اجرای طرح‌ها از نیروها و پیمانکاران بومی و محلی نیز تا حد امکان استفاده شود. این مسائل لازم است که در قرارداد با پیمانکاران دیده شود و اجرای آن‌های بررسی شود.

نیروی انسانی کلید حل مشکلات

سید شمس الدین موسوی، مدیرعامل شرکت پتروپارس نیز در این نشست بر ظرفیت‌های بالای این شرکت تأکید کرد و گفت: از زحمات مدیرعامل پیشین تشکر می‌کنم؛ رویکرد جایگزینی مسئولان اجرایی در کشور باید شبیه دو امدادی باشد. هر شخصی به تناسب ظرفیت و موقعیت، شرایط زمانی و مکانی که در آن قرار گرفته است شاخصه‌ای دارد و پس از اجرای بخشی از کار، ادامه آن را به نفر بعدی واگذار می‌کند.

وی افزود: براساس ابلاغیه‌ای که آقای خجسته‌مهر به من داده‌اند سرفصل فعالیت‌های ما مشخص است. حوزه حکمرانی شرکتی با سرفصل‌های شفافیت، پاسخگویی، رعایت قوانین و رعایت همه منافع ذینفعان جزو اصول و چارچوب اصلی کار ما خواهد بود و نیروی انسانی نیز کلید حل مشکلات خواهد بود.

کد خبر 451860

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =