قراردادهای ایران و چین افقی روشن در روابط راهبردی ۲ طرف ایجاد می‌کند

سخنگوی وزارت امور خارجه با بیان اینکه معاون بانک مرکزی، معاون وزیر نفت و معاون دیپلماسی اقتصادی وزارت امور خارجه در سفر وزیر امور خارجه به چین حضور داشتند، گفت: امیدواریم قراردادهایی که مذاکرات اجرایی‌ شدن آن آغاز شده است، افقی را در روابط راهبردی دو کشور ایران و چین باز کند.

به گزارش شانا، سعید خطیب‌زاده امروز (دوشنبه، ۲۷ دی‌ماه) در نشست خبری درباره اجرایی‌ شدن تفاهم ۲۵ ساله بین ایران و چین گفت: به‌طور اساسی منطق این تفاهم‌نامه ایجاد نقشه راهی برای همکاری‌های بلندمدت جمهوری اسلامی ایران و جمهوری خلق چین است.

وی افزود: ارتقای روابط نیازمند مشارکتی راهبردی بین ایران و چین است و این توافقنامه نیازمند اجرایی شدن بندهای مختلف آن در زمینه‌های اقتصادی، سیاسی، فرهنگی، پارلمانی و قضایی و مانند اینها بود که به کار جدی نیاز داشت.

سخنگوی وزارت امور خارجه با بیان اینکه در پنج ماه گذشته در دولت به‌طور ویژه وزارتخانه‌های مختلف مسئول این شدند که روی قراردادهای گوناگون کار کنند، تصریح کرد: از اینجا به بعد این تفاهم‌نامه باید وارد کار قراردادی و اجرایی می‌شد که با تمرکز ویژه دولت این اتفاق افتاد و دو طرف تفاهم کردند که آغاز اجرایی شدن تفاهم را اعلام کنند.

خطیب‌زاده با اشاره به دیدار وزیر امور خارجه کشور با همتای چینی گفت: در این ملاقات مهم‌ترین توافق‌هایی که انجام شد به این انجامید که هر دو طرف به‌طور رسمی اعلام کنند که اجرای توافق‌ها آغاز شده است و من فکر می‌کنم نتایج این را هر دو ملت به‌زودی خواهند دید.

کد خبر 452006

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =