اولویت اصلی پتروپارس اجرای کیفی و با سرعت پروژه‌هاست

مدیرعامل گروه پتروپارس اولویت اصلی پتروپارس در شرایط حاضر را برطرف کردن موانع و مشکلات پیش روی پروژه‌ها و اجرای با کیفیت و پر سرعت پروژه‌های ملی (به‌ویژه میدان‌های مشترک نفت و گاز) اعلام کرد.

به گزارش شانا به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی شرکت ملی نفت ایران، سید شمس‌الدین موسوی عصر شنبه (۲۵ دی‌ماه) در نخستین نشست با مدیران گروه پتروپارس تأکید کرد: هم‌اکنون اجرای پروژه‌های بسیار مهمی در حوزه میدان‌های مشترک نفت و گاز همچون توسعه میدان نفتی آزادگان جنوبی و توسعه فاز ۱۱ پارس جنوبی به‌عهده پتروپارس است.

وی، این مجموعه را ظرفیتی ارزشمند برای کشور برشمرد و ادامه داد: حضور پتروپارس در پارس جنوبی سبب ایجاد غرور ملی در به سرانجام رساندن پیچیده‌ترین امور مطالعه، اجرا و راه‌اندازی پروژه‌های نفت و گاز کشور شده است.

مدیرعامل گروه پتروپارس افزود: با توجه به تجربه کار بین‌المللی و توان بالای فنی، تخصصی و مدیریتی پتروپارس، افزون‌ بر پروژه‌های داخلی، باید به‌عنوان نماینده ایران، اجرای پروژه‌های بین‌المللی در خارج از مرزهای کشور را دنبال کنیم.

موسوی در تبیین برنامه‌های خود در گروه پتروپارس اعلام کرد: تنها مسیر اصولی حرکت در مسیر چشم‌انداز، مأموریت و دستیابی به اهداف کلیدی و رعایت ارزش‌های سازمان را اجرای کامل نظام حاکمیت شرکتی (Corporate governance) است.

وی ادامه داد: نظام حاکمیت شرکتی، شامل اصولِ شفافیت، پاسخگویی، رعایت یکسان منافع همه ذی‌نفعان و اجرای کامل ضوابط و قوانین و وظایف هیئت‌مدیره (کنترل‌های داخلی) است.

مدیرعامل گروه پتروپارس افزود: حاکمیت شرکتی بر سه نظامنامه‌ی کنترل‌های داخلی، ارزیابی عملکرد (مطابق استانداردهای مربوط) و نظام یکپارچه فناوری اطلاعات تأکید دارد.

مدیرعامل گروه پتروپارس تأکید کرد: در قلب الگوی نظام حاکمیت شرکتی، دو مفهوم فرهنگ سازمانی و ریسک‌ به‌عنوان رابط و منتقل‌کننده زیرساخت‌های حکمرانی شرکتی (که شاملِ برنامه‌ریزی، عملیات، گزارش‌دهی و پاسخگویی است) به راهبری هیئت‌مدیره (که شاملِ عملکرد، راهبردی، حکمرانی، استعداد و درستی است)، خواهد بود.

وی درباره جایگاه کلیدی سرمایه انسانی در اجرای این نظام بیان کرد: اگر سرمایه انسانی دانش‌افزا، نوآور، ایده‌پرداز، متعهد، متخصص و کوشا در سازمانی حضور داشته باشند، کلید اجرایی‌سازی و پیروزی حاکمیت شرکتی و سرانجام سرافرازی و تحقق اهداف چشم‌انداز سازمان خواهد بود.

مدیرعامل گروه پتروپارس یادآور شد: فرآیندمحور کردن امور شرکت، راه‌اندازی کارگروه‌های تخصصی برای ایجاد مشارکت همکاران در تدوین راهبردها، مدیریت دانش و استخراج دانش پنهان (در افکار و اندیشه همکاران)، تعهد و توجه به ارزش‌های محوری، روحیه جهادی، تکیه و حمایت اساسی از ظرفیت‌های تولید داخل، رعایت همه الزام‌های کیفیت، ایمنی و سلامت و حفاظت از محیط‌زیست در راستای توسعه پایدار، ارتقای نظام کنترل‌های مالی، توجه ویژه به مقوله ریسک و ارزیابی آن، بازسازی و ارتقای ساختار رهبری و راهبردی، تبیین ارتباط نظام‌مند با همه ذی‌نفعان و مدیریت انتظارهای آنان، نگاه خاص به افزایش بهره‌وری، شناسایی و ارزیابی مستمر تأمین‌کنندگان (خدمات و کالا) و در نهایت تأکید بر قابلیت انسانی به‌عنوان اصلی‌ترین عامل توسعه، خلق ارزش برای ذی‌نفعان، توسعه و تعالی سازمانی همسو با اسناد بالادستی، خواهد بود.

کد خبر 452087

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =