۱۲ بهمن ۱۴۰۰ - ۱۱:۱۲
  • کد خبر: 452715
افزایش روزانه ۲۱۰ هزار بشکه‌ای عرضه نفت اوپک

بررسی‌های رویترز نشان داد تولید روزانه نفت اعضای اوپک در ماه ژانویه ۲۱۰ هزار بشکه افزایش یافته است.

به گزارش خبرگزاری رویترز از لندن، سازمان کشورهای صادرکننده نفت (اوپک) و متحدانش (ائتلاف اوپک‌پلاس) در حال تسهیل کاهش تولید تاریخی سال ۲۰۲۰ هستند، اما همچنان نتوانسته‌اند میلیون‌ها بشکه از این افزایش تولید را تأمین کنند.

بر اساس محاسبات رویترز و آمار اوپک که روز دوشنبه (۱۱ بهمن‌ماه) منتشر شد، این سازمان باید در ماه ژانویه، ۲ میلیون و ۱۲۹ هزار بشکه در روز از تولید خود می‌کاست.

اما بررسی رویترز نشان داد در مقایسه با سطوحی که برای کاهش تولید اعضای اوپک توافق شده بود  - که در بیشتر موارد بر مبنای سطح تولیدشان در ماه اکتبر ۲۰۱۸ بود - ۱۰ عضو اوپک که به این توافق متعهد شده بودند، در ماه ژانویه تولید خود را ۲ میلیون و ۸۰۳ هزار بشکه در روز کاهش دادند.

در این بررسی عرضه اوپک در ماه دسامبر بازنگری نشد.

از آنجا که بر اساس توافق کاهش تولید اوپک‌پلاس، کاهش عرضه ۱۰ عضو اوپک متعهد به توافق باید روزانه ۲ میلیون و ۱۲۹ هزار بشکه تولید می‌کردند (و نه ۲ میلیون و ۸۰۳ هزار بشکه در روز)، پایبندی این ۱۰ عضو به این توافق در ماه نوامبر به ۱۳۲ درصد رسید، در حالی که این رقم در ماه نوامبر ۱۲۰ درصد بود.

تولید نفت ۱۰ عضو اوپک در ماه ژانویه ۲۳ میلیون و ۸۸۰ هزار بشکه در روز بود که تنها ۲۳۰ هزار بشکه در روز بیشتر از ماه گذشته افزایش تولید داشت.

این در حالی است که تولید مجموع ۱۳ عضو اوپک در این ماه ۲۸ میلیون و ۱۰ هزار بشکه در روز بود که ۲۱۰ هزار بشکه بیشتر از ماه دسامبر است.

ایران، لیبی و ونزوئلا از کاهش تولید داوطلبانه اوپک‌پلاس معاف هستند.

وزیران نفت و انرژی اوپک‌پلاس برای تصمیم‌گیری درباره مقدار عرضه این ائتلاف در ماه فوریه فردا (چهارشنبه، ۱۳ بهمن‌ماه) دیدار می‌کنند.

کد خبر 452715

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =