ایران‌پلاست؛ زمینه‌ای برای همکاری صنایع بالادست و پایین‌دست پتروشیمی

مدیر نمایشگاه بین‌المللی ایران‌پلاست در پیامی اعلام کرد: با بازاریابی گسترده انجام شده در پانزدهمین دوره این نمایشگاه، قصد داریم زمینه بهتری برای رقابت تولید داخلی در بازارهای جهانی فراهم و جریان تحقق اقتصاد مقاومتی را تقویت کنیم.

به گزارش شانا، در پیام  ایوب بنوی به مناسبت برگزاری پانزدهمین نمایشگاه بین‌المللی ایران پلاست آمده است:

«پانزدهمین نمایشگاه بین‌المللی ایران‌پلاست با حضور صنعتگران ایرانی و خارجی با تأکید بر نقش کلیدی صنایع تبدیلی و پلیمری، فرصت دوباره‌ای را با هدف ایجاد و توسعه بازار محصولات پلیمری و با توجه به شرایط خاص این دوران و در تقارن با روزهای پیروزی شکوهمند انقلاب اسلامی فراهم آورده تا بار دیگر همچون دوره‌های قبل شاهد رونق صنایع پایین دست و همبستگی و مشارکت صنایع کشورمان باشیم. تردیدی نیست که برگزاری این نمایشگاه با آخرین توانمندی‌ها و قابلیت‌های علمی، فنی و بازرگانی صنعت پتروشیمی می‌تواند فرصت اقتصادی متعددی را خلق و فعالان این صنعت را بیش از گذشته با نیاز صنعت پتروشیمی جهان آشنا کند.

به‌دنبال شکل‌گیری انقلاب صنعت پتروشیمی در سال ۱۳۷۶، تحولاتی سریع در بخش‌های پایین‌دست کشور رخ داد به گونه‌ای که تا امروز به مرحله‌ای رسیدیم که برای حضور در مجامع بین‌المللی با کیفیت محصولات بالا و رسیدن به نوآوری که می‌تواند در فرآیند رقابت‌پذیری در سطح بین‌المللی قرار گیرد، نقش پر رنگ‌تری را در توسعه صنایع بالادست داشته باشیم.

باوجود محدودیت‌های چند سال اخیر در زمینه مسائل بین‌المللی، صنعتگران عزیز تلاش کردند تا نیاز کشور به محصولات پلیمری از قبیل لاستیک، پلاستیک، الاستومر، چسب‌ها، رزین و سایر مواد مورد نیاز صنعت را مرتفع نمایند و اینک می‌توانیم با افتخار شاهد رونق بیشتر، استقلال در تولید و شکوفایی بیش از پیش این صنعت گران‌بار باشیم.

توسعه صنعت پتروشیمی علاوه بر تأمین نیاز داخل با تنوع بخشی به سبد صادرات کشور گامی برای دوری از صادرات تک محصولی است و با توجه به ظرفیت عظیم کشور در توسعه این صنعت، رسیدن به جایگاهی در خور در سطح بین‌­المللی از اهداف راهبردی صنعت نفت به‌شمار می‌رود.

بخش صنایع پتروشیمی و زیرمجموعه آن به عنوان یکی از قلمروهای بخش تولید داخلی انواع مواد شیمیایی، توان این را یافته است تا با تولید انواع خوراک مورد نیاز صنایع پایین‌دست، محصول نهایی را پس از تأمین بازار داخل، به سمت‌وسوی بازارهای صادراتی سوق دهد. رشد فزاینده‌ای که با راه‌اندازی پروژه‌های جدید پتروشیمی به لحاظ حجم و تنوع محصولات این صنایع حاصل می‌شود، بستر مناسبی را برای توسعه صنایع پایین‌دستی به عنوان مصرف‌کنندگان محصولات پتروشیمی و تکمیل‌کننده زنجیره ارزش صنعت پتروشیمی فراهم می‌آورد.

تردیدی نیست با بازاریابی گسترده انجام شده به‌منظور حضور شرکت‌های تراز نخست و معتبر پتروشیمی، ماشین‌ساز و صنایع تکمیلی پتروشیمی جهان در پانزدهمین نمایشگاه بین‌المللی ایران‌پلاست قصد آن را کرده‌ایم تا در توسعه فعالیت بخش خصوصی در حوزه پایین‌دستی و مرتبط با نفت و گاز و پتروشیمی و ایجاد همکاری و ارتباط بهتر صنایع بالادستی و پایین‌دستی پتروشیمی ضمن ایجاد ارزش افزوده بالاتر و اشتغال، زمینه بهتری را برای رقابت تولیدات داخلی در بازارهای جهانی که از اهم واجبات می‌باشد، فراهم کنیم و جریان تحقق اقتصاد مقاومتی را تقویت کنیم.

امید من و همکارانم این است که بتوانیم در آستانه سالروز پیروزی انقلاب شکوهمند اسلامی محفلی صمیمی و دلنشین برای صنعت پژوهان و بلندهمتان کار و تولید در عرصه صنایع آراسته داریم تا نشانه همبستگی خانواده بزرگ صنعت و نیز مایه خرسندی و پشتوانه‌ای بس سترگ برای دست‌اندرکاران، به‌منظور استمرار این مسیر و سربلندی همه تلاشگران خدوم این عرصه است.»

کد خبر 452909

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =