تقویت سازندگان داخلی با هدف صدور خدمات فنی و مهندسی

مدیرعامل شرکت ملی مناطق نفت‌خیز جنوب بر تقویت سازندگان داخلی با هدف حضور بیشتر در کشورهای منطقه و صدور خدمات فنی و مهندسی تأکید کرد.

به گزارش شانا به نقل از شرکت ملی مناطق نفت‌خیز جنوب، علیرضا دانشی امروز (دوشنبه، ۱۸ بهمن‌ماه) در دومین روز از برگزاری نمایشگاه تخصصی صنعت نفت اهواز با بیان اینکه اعتقاد دولت کنونی ارتباطات برون‌مرزی است که خوشبختانه در سفرهای اخیر رئیس‌جمهوری ارتباطات خوبی شکل گرفته است، تصریح کرد: توافق‌ها با روسیه در زمینه انتقال بعضی از فناوری‌ها در همین چارچوب بوده است.

وی با بیان اینکه سازندگان صنعت نفت باید وارد عرصه مزیت‌سازی کالا شوند، تصریح کرد: کالای تولیدی ما باید مزیت خروج از مرزها را داشته باشد، به‌منظور تحقق این امر باید برنامه‌ریزی کنیم و در اصل به یک جنگ اقتصادی برویم.

مدیرعامل شرکت ملی مناطق نفت‌خیز جنوب تأکید کرد: باید تلاش شود تا با اصلاح برخی قوانین متناسب با شرایط موجود، از سازنده‌های تجهیزات صنعت نفت حمایت شود و آنها را حفظ کرد.

دانشی با اشاره به توانمندی شرکت‌های سازنده تجهیزات صنعت نفت افزود: بعضی از این شرکت‌ها رشد فزاینده‌ای داشته‌اند و در سطح بین‌المللی مطرح‌ هستند و شرکت‌هایی که بتوانند در کنار صنعت نفت فعالیت کنند استقبال خواهند شد.

آماده افزایش تولید هستیم

وی از آمادگی این شرکت برای افزایش تولید در صورت فراهم شدن شرایط خبر داد و گفت: ما باید به‌دنبال این باشیم تا طرحی نو در این صنعت پیاده‌سازی کنیم، صنعت نفت شایسته انقلاب اسلامی نیست، البته منکر تلاش فعالان این عرصه نیستیم اما باید در این باره نقشه‌های راه را تغییر دهیم.

مدیرعامل شرکت ملی مناطق نفت‌خیز جنوب به امضای قراردادهای جدید جمع‌آوری گازهای همراه در روز یکشنبه (۱۷ بهمن‌ماه) اشاره کرد و گفت: صنعت نفت باید نسبت به مسئولیت‌های اجتماعی خود حساسیت بیشتری به خرج دهد و بدون شک نگاه ما متفاوت‌تر از گذشته خواهد بود.

دانشی درباره طرح ۲۸ مخزن اظهار کرد: نحوه تأمین مالی به شیوه استقراض و تشکیل ساختار مجزا برای اجرای طرح، از ایرادهای این طرح بود که در دولت جدید تغییراتی در آنها ایجاد شد که در حال اجرا هستند که در تلاش برای تسریع در اجرای آنها هستیم.

کد خبر 453063

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =