آمادگی ایران برای صدور خدمات فنی و مهندسی پتروشیمی

مدیرعامل شرکت ملی صنایع پتروشیمی گفت: ایران آمادگی دارد در زمینه صدور خدمات فنی و مهندسی صنعت پتروشیمی با دیگر کشورها همکاری کند.

به گزارش شانا به نقل از شرکت ملی صنایع پتروشیمی، مرتضی شاهمیرزایی شامگاه سه‌شنبه (۱۹ بهمن‌ماه‌) در جمع هیئت‌های خارجی شرکت‌کننده در نمایشگاه ایران‌پلاست، به هم‌زمانی ایام برگزاری نمایشگاه ایران پلاست با جشن پیروزی انقلاب اسلامی اشاره کرد و گفت: از اینکه در این ایام فرخنده میزبان مهمانان خارجی نمایشگاه ایران‌پلاست هستیم، بسیار خرسندیم و از طرف صنعت پتروشیمی و کارکنان و متخصصان این حوزه به شما خوشامد می‌گویم.

وی با اشاره به اینکه صنعت پتروشیمی ایران در سال ١٣٤٢ شمسی پایه‌گذاری و نخستین کارخانه کود اوره در استان فارس احداث شد، افزود: تا پیش از انقلاب ظرفیت تولید صنعت پتروشیمی ایران حدود ٣ میلیون تن گزارش شده است.

مدیرعامل شرکت ملی صنایع پتروشیمی ادامه داد: پس از انقلاب با خلأ متخصص روبه‌رو شدیم و به همت جوانان ایرانی توانستیم بخش بالادست و پایین‌دست این صنعت را به همت دانشمندان ایرانی اداره و  با کمک ظرفیت‌های داخلی و ابتکار عمل جوانان برومند از پستی‌ و بلندی‌ها عبور کنیم.

شاهمیرزایی در پایان رشد صنعت نفت را مرهون فداکاری‌های قهرمانان ملی و مهندسان این حوزه دانست و گفت: صنعت نفت ایران هم‌اکنون به خودکفایی رسیده است و اگر به توان دانشی نیاز داشته باشید آمادگی داریم در زمینه خدمات فنی و مهندسی به کشورهای دیگر کمک کنیم.

کد خبر 453177

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =