افزایش ظرفیت انتقال گاز ایران با افتتاح ایستگاه‌های تقویت فشار

مدیرعامل شرکت ملی گاز ایران طرح‌های گازرسانی آماده افتتاح برای دهه فجر انقلاب اسلامی را تشریح کرد و گفت: مأموریت امسال شرکت ملی گاز ایران تکمیل پروژه‌های نیمه‌تمام به‌ویژه در مناطق کم‌برخوردار است.

به گزارش خبرنگار شانا، مجید چگنی امروز (چهارشنبه، ۲۰ بهمن‌ماه) در جریان حضور سیدابراهیم رئیسی، رئیس‌جمهوری در شرکت ملی گاز ایران با اشاره به افتتاح طرح‌های گازرسانی، اظهار کرد: شهر نوسود از شهرهای شهرستان پاوه که از شهرهای کم‌برخوردار کشور است امروز از گاز طبیعی بهره‌مند می‌شود، پروژه گازرسانی به ۱۰۹ روستای این استان در مجموع با سرمایه‌گذاری بیش از ۲۷۰ میلیارد تومان، امروز کلنگ‌زنی می‌شود.

وی درباره پروژه‌های گازرسانی صنعتی این استان تصریح کرد: در استان کرمانشاه امروز ۶۵ طرح صنعتی به شبکه‌ سراسری گاز متصل و کلنگ‌زنی گازرسانی به ۹۲ طرح صنعتی نیز با اعتبار ۱۴ میلیارد تومان انجام می‌شود.

معاون وزیر نفت در امور گاز با اشاره به پروژه‌های گازرسانی به استان سیستان و بلوچستان نیز گفت: در این استان گازرسانی به شهرستان خاش انجام می‌شود و عملیات گازرسانی به ۹۳ روستا با ۲۲۸ میلیارد تومان اعتبار، همچنین عملیات گازرسانی به ۱۳۹ طرح صنعتی با اعتبار نزدیک به ۳۰ میلیارد تومان در این استان آغاز می‌شود.

چگنی همچنین از تکمیل گازرسانی در استان خراسان‌ جنوبی خبر داد و اظهار کرد: در این استان بر اساس مصوبه‌های سفر ۶ ماه پیش رئیس‌جمهوری به این استان، ۱۶۹ روستا با کار جهادی در مدت ۶ ماه به شبکه گاز سراسری متصل شدند، همچنین عملیات گازرسانی به ۱۱۲ روستا امروز آغاز می‌شود، بنابراین با تکمیل طرح‌های جدید، این استان در بخش شهری و روستایی به‌طور ۱۰۰ درصدی از نعمت گاز بهره‌مند خواهد شد.

وی در تشریح دیگر طرح‌هایی که امروز به بهره‌برداری می‌رسند، گفت: ایستگاه تقویت فشار ارسنجان روی خط لوله سراسری هشتم امروز به بهره‌برداری می‌رسد و گازرسانی به استان‌های فارس، یزد و دیگر استان‌های در مسیر را تسهیل می‌کند. این ایستگاه ۱۰ میلیون متر مکعب به ظرفیت انتقال گاز کشور می‌افزاید.

مدیرعامل شرکت ملی گاز ایران افزود: در کنار پروژه‌های یادشده، با بهره‌برداری از تأسیسات تقویت فشار خیرگو و بخش نخست خط لوله محمدیه قم و پارچین، ظرفیت انتقال گاز کشور افزایش می‌یابد.

چگنی در پایان در جمع‌بندی طرح‌هایی که امروز افتتاح شدند، گفت: امروز عملیات گازرسانی به ۱۲۳۹ روستا و ۱۰ شهر و ۱۳۵۱ واحد صنعتی کشور آغاز ، ۱۴۵۹ روستا، ۱۴ شهر و ۴۱۱۴ واحد صنعتی گازرسانی می‌شود.

کد خبر 453184

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =