مرکز کارآفرینی و خودکفایی شهرستان هویزه گشایش یافت

مشاور وزیر نفت در امور بانوان با حضور در شهرستان هویزه استان خوزستان، مرکز کارآفرینی و خودکفایی شهرستان هویزه را که با کمک مدیریت نظارت بر طرح‌های عمرانی وزارت نفت احداث و تجهیز شده بود افتتاح کرد.

به گزارش خبرنگار شانا، طرح کمک به احداث مرکز کارآفرینی و خودکفایی از طرح‌های مسئولیت اجتماعی وزارت نفت که برای کمیته امداد امام خمینی (ره) اجرا شده است، امروز (۲۰ بهمن ماه) با حضور زینب قیصری، مشاور وزیر نفت در امور بانوان، در شهرستان هویزه استان خوزستان به بهره‌برداری رسید.

قیصری در این آیین با اشاره به اعتبار ۲ میلیارد تومانی برای احداث و تجهیز این طرح گفت: این طرح با اعتبار ۲ میلیارد تومان برای بانوان بی‌سرپرست و بدسرپرست شهرستان هویزه اجرا شده است.

وی درباره جزئیات اعتبار این پروژه تصریح کرد: از مجموع ۲ میلیارد تومان اعتبار این طرح، یک میلیارد و ۱۰۰ میلیون تومان برای ساخت بنا و ۹۰۰ میلیون تومان برای تجهیز این مرکز استفاده شده است.

مشاور وزیر نفت در امور بانوان همچنین به پروژه کمک به احداث مرکز کارآفرینی و خودکفایی در منطقه دشت آزادگان شهرستان بستان اشاره کرد و گفت: اعتبار این پروژه به‌میزان یک میلیارد و ۲۰۰ میلیون تومان از سوی صنعت نفت تخصیص داده شده  که هنوز عملیات اجرایی آن از سوی کمیته امداد امام خمینی (ره) استان خوزستان آغاز نشده است.

در سال‌های گذشته مدیریت نظارت بر طرح‌های عمرانی مناطق نفت‌خیز ۸۴ پروژه با اعتباری بیش از ۹۷۴ میلیارد ریال را با محوریت بانوان مناطق نفت‌خیز و محروم تکمیل کرده و به‌ بهره‌برداری رسیده و ۷۹ پروژه با اعتبار بیش از هزار میلیارد ریال در این زمینه در دست اقدام است، به‌ویژه در استان خوزستان ۳۴ پروژه با اعتباری بالغ بر ۳۲۸ میلیارد ریال در حوزه بانوان تکمیل شده و ۲۲ پروژه دیگر نیز با اعتباری حدود ۵۰۰ میلیارد ریال در این راستا در دست اقدام است.

گفتنی است مرکز کارآفرینی و خودکفایی شهرستان هویزه از سوی کمیته امداد امام خمینی (ره) برای بانوان سرپرست خانوار اعلام نیاز شده بود که با کمک اعتباری وزارت نفت احداث و تجهیز شد.

در افتتاح مرکز کارآفرینی و خودکفایی شهرستان هویزه، حبیب عفری‌مفرد، فرماندار شهرستان هویزه، حجت‌الاسلام‌والمسلمین شیخ عیسی ساعدی، مدیر حوزه علمیه رضویه و امام جمعه موقت هویزه و جمال شیبه، مدیرکل کمیته امداد امام خمینی استان خوزستان حضور داشتند.

شیبه، مدیر کل کمیته امداد استان خوزستان، از اقدام‌های مسئولیت‌ اجتماعی وزارت نفت در استان خوزستان قدردانی کرد.

استان خوزستان در ۱۰۰ روز نخست فعالیت دولت سیزدهم، ۵۲ پروژه از ۱۲۸ پروژه مسئولیت اجتماعی تکمیل‌شده از سوی وزارت نفت را به خود اختصاص داده بود.

کد خبر 453196

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =