استفاده از توانمندی دانش‌بنیان‌ها سرلوحه فعالیت‌های شرکت ملی صنایع پتروشیمی

مدیر طرح‌های شرکت ملی صنایع پتروشیمی به سهم قابل توجه دانش‌بنیان‌ها در تولید ثروت و ارزش‌افزوده اشاره کرد و گفت: این شرکت استفاده از توان شرکت‌های دانش‌بنیان را سرلوحه فعالیت‌های خود قرار داده است.

به گزارش خبرنگار شانا، امیر وکیل‌زاده امروز (چهارشنبه، ۲۰ بهمن‌ماه) در گردهمایی تخصصی شرکت‌های دانش‌بنیان و شرکت ملی صنایع پتروشیمی که در حاشیه نمایشگاه ایران پلاست برگزار شد با اشاره به تاکید مقام معظم رهبری به ساخت داخل و استفاده از شرکت‌های دانش بنیان گفت: براساس نقشه جامع علمی کشور سهم تولید ناخالص شرکت‌های دانش بنیان در یک افق ۱۰ ساله تا ۱۴۰۴ باید به ۵۰ درصد برسد که هم‌اکنون براساس آمارهای غیررسمی کمتر از ۱۰ درصد است.

وی با بیان اینکه هم‌اکنون شرکت‌های دانش بنیان در دنیا سهم قابل توجهی در تولید ثروت و ارزش افزوده دارند، تصریح کرد: درآمد ۱۰ شرکت بزرگ دانش بنیان در سال ۲۰۲۱ حدود ۳ هزار و ۴۰۰ میلیارد دلار بود که تقریبا با کل درآمد صنعت پتروشیمی جهان برابری می‌کند.

مدیر طرح‌های شرکت ملی صنایع پتروشیمی افزود: شرکت ملی صنایع پتروشیمی استفاده از ظرفیت شرکت‌های دانش بنیان را سرلوحه خود قرار داده و این مهم را از طریق شرکت پژوهش و فناوری پتروشیمی و امور کسب وکار دانش بنیان که زیرمجمومه مدیریت طرح‌های پتروشیمی است، پیگیری می‌کند.

وکیل‌زاده همچنین به پتروشیمی اسلام‌آباد غرب که شرکت ملی صنایع پتروشیمی با استفاده از دانش فنی شرکت پژوهش و فناوری پتروشیمی متولی ساخت آن است، اشاره کرد و گفت: همسو با سیاست‌های استفاده از توان شرکت‌های دانش‌بنیان به تعدادی از شرکت‌ها اعلام کردیم تا تجهیزات ساخت داخل خود را اعلام کنند تا براساس آنها تجهیزاتی که ساخته نشده و اولویت دارد را به شرکت‌های دانش‌بنیان سفارش دهیم.

وی ادامه داد: شرکت ملی صنایع پتروشیمی در میان چهار شرکت اصلی وزارت نفت، تنها شرکتی است که غیر از طرح اسلام‌آباد غرب، تصدی‌گری واحدی را در اختیار ندارد، منتهی ساخت داخل و استفاده از توان شرکت‌های دانش‌بنیان را در این صنعت دنبال می‌کند.

مدیر طرح‌های شرکت ملی صنایع پتروشیمی همچنین به ساخت بار اول بازوی کرایکوژنیک اشاره کرد و گفت: این طرح از پیشرفت خوبی برخوردار است و به احتمال فراوان طی سه تا چهار ماه آینده به بهره‌برداری می‌رسد.

وکیل زاده ادامه داد: از دیگر اقدام‌هایی که در آینده انجام خواهیم داد، این است که از هلدینگ‌های پتروشیمی به عنوان متولیان صنعت پتروشیمی خواهیم خواست که با شناسایی نیازسنجی‌های ساخت داخل بیش از پیش به این سمت گام بردارند.

کد خبر 453245

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =