بهره‌برداری از ۵ طرح عمرانی و نفتی پالایشگاه نفت لاوان

پنج طرح پالایشگاهی و عمرانی پالایشگاه نفت لاوان با حضور وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی و معاون وزیر نفت در امور پالایش و پخش فرآورده‌های نفتی ایران به بهره‌برداری رسید.

به گزارش شانا به نقل از شرکت پالایش نفت لاوان، واحد نمکزدایی نفتا که تمام تجهیزات آن به دست متخصصان داخلی ساخته شده است، برای نخستین‌بار در کشور و بدون مشابه در جهان، در پالایشگاه نفت لاوان راه‌اندازی شد.

حجت‌الله عبدالملکی، وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی چهارشنبه (۲۱ بهمن‌ماه) در آیین راه‌اندازی این طرح با بیان اینکه متخصصین عزیز کشورمان توانستند با همت و تلاش خود واحدی که تا به امروز فناوری آن در کشور وجود نداشت را ایجاد کنند، افزود: پالایشگاه‌های دیگر هم می‌توانند از این فناوری بومی در حوزه پالایشگاهی استفاده کنند.

جلیل سالاری، معاون وزیر نفت و مدیرعامل شرکت ملی پالایش و پخش فرآورده‌های نفتی ایران هم در این آیین گفت: به برکت تحریم‌ها، کاتالیستی که قبلاً از خارج کشور تأمین می‌شد، در داخل کشور ساخته شد و با بهترین کیفیت و مطابق استاندارد در این واحد پالایشگاهی عملیاتی شد و امروز بنزین را با کیفیت و استاندارد یورو عرضه می‌کنیم.

افزایش بیش از یک میلیون لیتری ظرفیت پالایشگاه لاوان

محمدعلی اخباری، مدیرعامل شرکت پالایش نفت لاوان نیز درباره واحد ایزومریزاسیون این پالایشگاه به‌عنوان یکی دیگر از طرح‌های افتتاح شده، گفت: با راه‌اندازی واحد بنزین یورو ۴ (ایزومریزاسیون) پالایشگاه نفت لاوان، زمینه تولید روزانه یک میلیون لیتر در این واحد پالایشی فراهم شد که برابر افزایش ۵۵ درصدی تولید بنزین در این پالایشگاه است.

وی افزود: ظرفیت تولید بنزین در این پالایشگاه از روزانه ۲ میلیون لیتر در روز به ۳ میلیون و ۱۰۰ هزار لیتر در روز رسیده است.

جلوگیری از خروج ۲۹ میلیون ارز از کشور

کریم ترابی اردکانی، مدیربازرگانی شرکت پالایش نفت لاوان نیز در تشریح دستاوردهای پالایشگاه نفت لاوان در حوزه ساخت و توانمندی‌های داخلی تصریح کرد: ۲ هزار و ۲۰۰ ردیف کالا با ۲۵ هزار قلم جنسِ به دست متخصصان داخلی ساخته شده که با ساخت این کالاها و قطعات از خروج ۲۹ میلیون یورو ارز از کشور جلوگیری شده است.

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی و هیئت همراه همچنین در این سفر از انبار کالا و ساخت قطعات مهندسی معکوس به دست متخصصان پالایشگاه نفت لاوان دیدن کردند و در ادامه، استراحتگاه ۱۶۰ واحدی کارکنان شرکت پالایش نفت لاوان به بهره‌برداری رسید.

در این بازید همچنین ۲ طرح احداث اسکله مسافری شهید سلیمانی و گلزار شهدای گمنام جزیره لاوان که از سوی شرکت پالایش نفت لاوان به‌منظور عمل به تعهدات مسئولیت اجتماعی اجرایی شده است، مورد بهره‌برداری قرار گرفت.

کد خبر 453251

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =