اقدام‌های عاجل صنعت نفت برای جلوگیری از خاموشی‌ها در زمستان ۱۴۰۰

عضو کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی گفت: خوشبختانه مجموعه اقدام‌های وزارت نفت مانع از قطعی برق و گاز طی زمستان امسال در بخش خانگی شد.

سیدموسی موسوی در گفت‌وگو با خبرنگار شانا در این باره گفت: با وجود سرمای شدید در بسیاری از نقاط کشور در فصل زمستان امسال خوشبختانه در بخش خانگی مشکل کمبود گاز نداشتیم و می‌توان اذعان کرد که وزارت نفت در این زمینه با اقدام‌های عاجلی که از آغاز روی کار آمدن دولت سیزدهم به کار بست عملکرد خوبی در این زمینه داشته است.

وی با اشاره به اینکه با مدیریت مصرف سوخت در کشور، در زمستان شاهد خاموشی‌های مکرر یا قطعی گاز نبودیم، افزود: وزارت نفت برای متعادل کردن مصرف، افزایش تعرفه گاز پرمصرف‌ها را در پیش گرفت تا امکان مصرف برای همه مردم فراهم شود.

این عضو کمیسیون انرژی مجلس تصریح کرد: از راهکارهای مدیریت مصرف انرژی این است که افرادی که مصرف زیادی دارند، باید پول بیشتری پرداخت کنند و در مقابل، افراد کم‌مصرف و قشرهای ضعیف جامعه باید پول کمتری بابت مصرف انرژی پرداخت کنند، همچنین بهینه‌سازی سیستم‌های سرمایشی و گرمایشی نیز بسیار مهم است و سبب می‌شود مقدار مصرف انرژی کاهش یابد.

موسوی اظهار کرد: خوشبختانه مجموعه اقدام‌های وزارت نفت مانع از قطعی برق و گاز در زمستان امسال در بخش خانگی شده است.

به گزارش شانا، جواد اوجی، وزیر نفت آبان‌ماه امسال و پس از نشست مشترک خود و وزرای صمت و نیرو با نمایندگان کمیسیون انرژی مجلس گفته بود که ما اقدام‌های کوتاه‌مدت و بلندمدت خود را همسو با تأمین سوخت زمستانی انجام خواهیم داد تا بر اساس آن بتوانیم با کمترین چالش، زمستان ۱۴۰۰ را پشت سر گذاریم.

کد خبر 453603

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =