سهم صندوق توسعه ملی از منابع صادرات نفت ۴۰ درصد تعیین شد

نمایندگان مجلس شورای اسلامی با تعیین ۴۰ درصد سهم صندوق توسعه ملی از منابع حاصل از صادرات نفت و میعانات گازی موافقت کردند.

به گزارش شانا، نمایندگان در نشست علنی امروز (یکشنبه، یکم اسفندماه) مجلس شورای اسلامی در جریان بررسی بخش درآمدی لایحه بودجه سال ۱۴۰۱ با بند (الف) تبصره (۱) این لایحه درباره تعیین سهم صندوق توسعه ملی از منابع حاصل از صادرات نفت موافقت کردند.

بر اساس این بند، سهم صندوق توسعه ملی از منابع حاصل از صادرات نفت، میعانات گازی و خالص صادرات گاز ۴۰ درصد تعیین می‌شود. بانک مرکزی جمهوری اسلامی ایران مکلف است در طول سال و متناسب با وصول منابع، بلافاصله این وجوه و سهم ۱۴.۵ درصد شرکت ملی نفت ایران از کل صادرات نفت خام و میعانات گازی (معاف از تقسیم سود سهام دولت) و نیز سهم ۱۴.۵ درصد شرکت دولتی ذی‌ربط وزارت نفت از محل خالص صادرات گاز طبیعی (معاف از تقسیم سود سهام دولت و مالیات با نرخ صفر) را واریز کند.

وزارت نفت نیز مکلف است هر ماه گزارش مقدار صادرات نفت خام، میعانات گازی و گاز طبیعی و فرآورده­‌های اصلی و فرعی نفتی و گازی و ارز حاصل و مقدار واردات گاز طبیعی و ارز پرداختی بابت آن و وصولی آن را به سازمان برنامه و بودجه کشور، وزارت امور اقتصادی و دارایی (خزانه­ داری کل کشور) و بانک مرکزی جمهوری اسلامی ایران و دیوان محاسبات کشور ارائه کند.

کد خبر 453660

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =