مذاکرات فشرده برای توسعه بازارهای صادراتی محصولات پتروشیمی

مدیرعامل شرکت ملی صنایع پتروشیمی از انجام مذاکرات فشرده برای توسعه بازارهای صادراتی محصولات پتروشیمی خبر داد.

به گزارش خبرنگار اعزامی شانا به ماهشهر، مرتضی شاهمیرزایی امروز (پنجشنبه، ۱۲ اسفندماه) در آیین بهره‌برداری از تأسیسات و مخازن ذخیره‌سازی و اسکله شرکت پالایش گاز بیدبلند خلیج فارس و امضای هشت قرارداد طرح جمع‌آوری گازهای مشعل اظهار کرد: هم‌اکنون افزون‌ بر ۲۳ مجتمع فعال پتروشیمی در ماهشهر، ۱۰ طرح پتروشیمی نیز در این منطقه در حال اجراست.

وی ظرفیت تولید صنعت پتروشیمی پیش از پیروزی انقلاب اسلامی را ۳ میلیون در سال با تولید واقعی ۱.۵ میلیون تن عنوان کرد و افزود: ظرفیت صنعت پتروشیمی کشور امروز به سالانه ۹۰ میلیون تن رسیده است.

مدیرعامل شرکت ملی صنایع پتروشیمی ادامه داد: ظرفیت صنعت پتروشیمی ایران با توسعه‌ای که در دولت‌های پیشین انجام شده، همچنین بازنگری شرکت ملی صنایع پتروشیمی در برنامه‌ریزی‌های انجام‌شده به دستور وزیر نفت، تا پایان برنامه هشتم توسعه به حدود ۲۰۰ میلیون تن در سال خواهد رسید.

شاهمیرزایی به مذاکرات فشرده با کشورهای خارجی برای توسعه بازار محصولات پتروشیمی ایران اشاره کرد و گفت: با توجه به اینکه در گذشته بیشتر محصولات پایه پتروشیمی در کشور تولید شده، لازم است با هم‌افزایی عظیم برای ارتقای جایگاه و توسعه این صنعت همسو با تکمیل زنجیره ارزش، کسب دانش‌های فنی متنوع و مواد مصرفی مورد نیاز تلاش کنیم.

کد خبر 454214

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =