آلودگی نفتی سواحل بوشهر پاکسازی شد

آلودگی نفتی نوار ساحلی بوشهر از سوی کارکنان ناحیه بوشهر شرکت نفت فلات قاره ایران پاکسازی شد.

به گزارش شانا به نقل از شرکت نفت فلات قاره ایران، مجتبی سلوکی، رئیس ناحیه بوشهر این شرکت به ورود آلودگی نفتی به سراسر ساحل بوشهر اشاره کرد و گفت: پس از این اتفاق، نشست اضطراری جمع‌آوری آلودگی نفتی در سالن کنفرانس اداره کل بنادر و دریانوردی بوشهر با حضور مسئولان اچ‌اس‌ئی، حفاظت و محیط‌زیست شهرستان، شهرداری، بسیج سپاه شهرستان و تشکل‌های مردم‌نهاد برگزار شد.

وی افزود: در این نشست ابعاد مختلف و دربرگیری این آلودگی‌ها در سواحل ارزیابی و با هم‌اندیشی و برنامه‌ریزی منسجم و تقسیم شرح وظایف در مناطق مورد نظر، کار جمع‌آوری تاربال‌های نفتی آغاز شد.

رئیس ناحیه بوشهر شرکت فلات قاره اظهار کرد: با توجه به حساسیت موضوع و هماهنگی مستمر با مدیرعامل و مدیریت تدارکات ستاد تهران، همچنین برنامه‌ریزی مشترک با منطقه عملیاتی خارک، نشستی با حضور همه مسئولان واحدهای ناحیه بوشهر برگزار و شرح وظایف به‌منظور اعزام نیروهای مورد نظر به ساحل بوشهر اعلام شد.

سلوکی گفت: نقاط مورد نظر دچار آلودگی از جمله منطقه حفاظت‌شده حله، پارک سیادت، پارک مرجان، پارک دانشجو، اسکله جفره، نوار ساحلی از روبه‌روی هتل پرواز تا ساختمان نفتکش به طول ۱۱ کیلومتر، همچنین پارک شغاب که پایش شده بود با تلاش مضاعف همکاران در ناحیه بوشهر پاکسازی شد.

وی اظهار کرد: پس از سه روز پاکسازی، در روز چهارم همکاران اچ‌اس‌ئی خارک و ناحیه به‌منظور نمونه‌گیری اعزام شدند و از ۶ منطقه آلوده در نوار ساحلی و با فواصل تعیین‌شده مطابق دستورعمل اعلام‌شده از سوی آزمایشگاه ژئوشیمی پژوهشگاه صنعت نفت به اتفاق کارشناسان اداره حفاظت محیط زیست شهرستان بوشهر نمونه‌برداری صورت گرفت.

کد خبر 454409

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =