۱۷ اسفند ۱۴۰۰ - ۱۳:۵۵
  • کد خبر: 454458
روسیه: قیمت نفت به ۳۰۰ دلار می‌رسد

روسیه درباره افزایش قیمت نفت و رسیدن آن به ۳۰۰ دلار برای هر بشکه و کاهش عرضه گاز این کشور به اتحادیه اروپا هشدار داد.

به گزارش خبرگزاری رویترز از دوبی، الکساندر نواک، معاون نخست وزیر روسیه روز دوشنبه (۱۶ اسفندماه) هشدار داد که اگر دولت‌ها تهدیدهای خود مبنی بر قطع واردات انرژی از روسیه را اجرا کنند، کشورهای غربی ممکن است با قیمت نفت بیش از ۳۰۰ دلار برای هر بشکه و توقف فعالیت خط لوله اصلی انتقال گاز روسیه - آلمان روبه‌رو شوند.

وی در بیانیه‌ای در تلویزیون دولتی این کشور گفت: واضح است که ممنوعیت واردات نفت روسیه عواقب فاجعه‌باری برای بازار جهانی به‌دنبال خواهد داشت.

نواک افزود: افزایش قیمت‌ها غیرقابل پیش‌بینی خواهد بود و ممکن است به ۳۰۰ دلار برای هر بشکه و حتی بیشتر از آن برسد.

وی تصریح کرد که اروپا برای جایگزین کردن نفت روسیه بیش از یک سال زمان نیاز دارد و این قاره باید قیمت‌های بسیار بالاتری بپردازد.

معاون نخست‌وزیر روسیه گفت: می‌توانید واردات انرژی از روسیه را منع کنید. ما آماده‌ایم، می‌دانیم که نفت خود را به کجا عرضه کنیم.

نواک افزود: روسیه - که ۴۰ درصد گاز اروپا را تأمین می‌کند - به‌طور کامل به تعهدهای خود عمل می‌کند، اما پس از اینکه آلمان در ماه گذشته صدور گواهینامه خط لوله گاز نورد استریم -۲ را منتفی کرد، به‌طور کامل حق دارد علیه اتحادیه اروپا مقابله به مثل کند.

نواک درباره ممنوعیت فعالیت نورداستریم -۲ گفت: ما هم حق داریم تصمیمی مشابه اتخاذ و انتقال گاز با خط لوله نورد استریم -۱ را تحریم کنیم.

وی تأکید کرد: تاکنون چنین تصمیمی نگرفته‌ایم، اما سیاستمداران اروپایی با گفته‌ها و اتهام‌های خود علیه روسیه ما را به سمت آن سوق می‌دهند.

کد خبر 454458

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =