۱۸ اسفند ۱۴۰۰ - ۱۹:۰۴
  • کد خبر: 454556
شل هم از خرید نفت روسیه منصرف شد

شرکت نفت شل با عذرخواهی از خرید نفت روسیه با وجود رویگردانی بقیه شرکت‌های غربی از این اقدام، به‌عنوان یکی از نخستین شرکت‌های نفت غربی از روسیه خارج می‌شود.

به گزارش خبرگزاری رویترز، شرکت شل روز سه‌شنبه (۱۷ اسفندماه) خرید نفت از روسیه را متوقف و اعلام کرد که از هر گونه مشارکت با صنایع نفت و گاز روسیه کناره‌گیری می‌کند.

شل با این اقدام، یکی از نخستین شرکت‌های بزرگ نفت غربی خواهد بود که روسیه را به‌طور کامل ترک می‌کند.

شل روز جمعه (۱۳ اسفندماه) محموله‌ای از نفت خام روسیه را با تخفیفی کم‌سابقه خریده بود که نخستین معامله از این نوع از زمان حمله روسیه به اوکراین در هفته گذشته بود.

این معامله که تحریم‌های غرب علیه مسکو را نقض نمی‌کرد، مورد انتقاد دمیترو کولبا، وزیر امور خارجه اوکراین قرار گرفته بود.

شل در پاسخ به انتقاد کولبا در بیانیه‌ای از خرید نفت روسیه دفاع و اعلام کرده بود که در صورت امکان، جایگزین‌هایی را برای نفت روسیه انتخاب خواهد کرد، اما به‌دلیل اهمیت روسیه برای عرضه جهانی، این موضوع نمی‌تواند یک شبه اتفاق بیفتد و تصریح کرده بود که سود حاصل از تجارت نفت روسیه را به صندوق کمک به اوکراین اختصاص می‌دهد.

شرکت شل روز سه‌شنبه با اعلام اینکه هر گونه فعالیت در روسیه - از جمله تاسیسات ال‌ان‌جی ساخالین-۲ - را متوقف می‌کند، از خرید نفت روسیه عذرخواهی کرد. ۲۷.۵ درصد سهام پروژه ساخالین-۲ که توسط گازپروم روسیه اجرا می‌شود، متعلق به شل است.

بن ون بوردن، مدیرعامل شل اظهار کرد: می‌دانیم که تصمیم هفته گذشته برای خرید یک محموله نفت روسیه درست نبود و از این بابت متاسف هستیم.

کد خبر 454556

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =