۱۸ اسفند ۱۴۰۰ - ۱۵:۳۹
  • کد خبر: 454546
 نفت ۲۰۰ دلاری می‌شود

بانک آمریکایی گلدمن ساکس برآورد قیمت نفت را افزایش داد و مؤسسه‌های ریستاد و بارکلیز هشدار دادند که قیمت نفت به ۲۰۰ دلار برای هر بشکه می‌رسد.

به گزارش خبرگزاری رویترز، بانک آمریکایی گلدمن ساکس با اعلام اینکه ممکن است جهان شاهد یکی از بزرگترین  محدودیت‌های عرضه باشد، برآورد خود از قیمت نفت خام برنت را به‌دلیل بحران اوکراین بالا برد.

بانک انگلیسی بارکلیز هم هشدار داد که قیمت نفت در بدترین سناریو ممکن است به ۲۰۰ دلار برای هر بشکه برسد.

مؤسسه مشاوره ریستاد انرژی هم اعلام کرد که در صورت ممنوعیت واردات نفت روسیه توسط آمریکا و اتحادیه اروپا ممکن است قیمت نفت به ۲۰۰ دلار برای هر بشکه برسد.

گلدمن ساکس پیش‌بینی خود از قیمت نفت خام برنت در سال ۲۰۲۲ را از ۹۸ دلار برای هر بشکه به ۱۳۵ دلار برای هر بشکه تغییر داد و برآورد قیمت این شاخص نفت خام را در سال ۲۰۲۳ از ۱۰۵ دلار برای هر بشکه به ۱۱۵ دلار برای هر بشکه افزایش داد.

این بانک سرمایه‌گذاری آمریکایی در یادداشتی اعلام کرد: بیش از نیمی از نفت روسیه برای بارگیری در ماه مارس هنوز به فروش نرفته است و اگر این شرایط ادامه یابد، صادرات دریایی نفت و فرآورده‌های نفتی روسیه ۳ میلیون بشکه در روز کاهش خواهد یافت و شاهد پنجمین اختلال بزرگ ماهانه صادرات از زمان جنگ جهانی دوم تاکنون خواهیم بود.

روسیه دومین صادرکننده بزرگ نفت جهان است و حدود ۷ میلیون بشکه در روز نفت و فرآورده‌های نفتی صادر می‌کند.

به گزارش شانا، انگلیس روز سه‌شنبه اعلام کرد که برای مجازات مسکو به‌دلیل تهاجم به اوکراین، تا پایان سال ۲۰۲۲ واردات نفت و فرآورده‌های نفتی از روسیه را متوقف خواهد کرد و ممنوعیت واردات گاز طبیعی را هم در نظر خواهد گرفت و در این زمینه به کشورهای دیگر از جمله ایالات متحده آمریکا ملحق خواهد شد.

جو بایدن، رئیس‌جمهوری آمریکا هم اندکی پس از اعلام انگلیس، در تلافی تهاجم روسیه به اوکراین، واردات نفت و انرژی از روسیه را ممنوع و با تأکید بر حمایت هر دو حزب آمریکا از این اقدام اعلام کرد این تصمیم قیمت‌های انرژی را در آمریکا افزایش می‌دهد.

در پی این اقدام‌ها، قیمت نفت افزایش یافت و قیمت شاخص نفت خام برنت ساعت ۵ و ۳ دقیقه امروز (چهارشنبه، ۱۸ اسفندماه) با ۲ دلار و ۱۷ سنت افزایش به ۱۳۰ دلار و ۱۵ سنت و قیمت شاخص دبلیوتی‌آی آمریکا هم با یک دلار و ۵۷ سنت افزایش به ۱۲۵ دلار و ۲۷ سنت برای هر بشکه رسید.

کد خبر 454546

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =