حق ایران برای بهره‌برداری از میدان مشترک آرش محفوظ است

سخنگوی وزارت امور خارجه در واکنش به توافق اعلام‌شده جدید میان عربستان سعودی و کویت درباره میدان مشترک آرش گفت: حق ایران برای بهره‌برداری از این میدان مشترک محفوظ است.

به گزارش شانا به نقل از ایرنا، سعید خطیب‌زاده درباره توافق اعلام‌شده جدید میان عربستان و کویت درباره میدان مشترک آرش گفت: میدان آرش یک میدان مشترک میان کشورهای ایران، کویت و عربستان است و بخش‌هایی از آن در محدوده آب‌های تحدید حدود نشده بین ایران و کویت قرار دارد.

وی افزود: بر اساس مقررات و رویه‌های بین‌المللی هرگونه اقدام در بهره‌برداری و توسعه این میدان باید با هماهنگی و همکاری هر سه کشور انجام شود، از این رو اقدام اخیر کویت و عربستان سعودی در قالب یک سند همکاری، مغایر با رویه‌های جاری و مذاکرات انجام‌شده قبلی بوده و غیرقانونی است و تأثیری بر وضع حقوقی میدان نداشته و مورد تأیید جمهوری اسلامی ایران نیست.

سخنگوی وزارت امور خارجه تصریح کرد: جمهوری اسلامی ایران همان‌طور که بارها اعلام کرده است آمادگی دارد تا درباره چگونگی بهره‌برداری از این میدان مشترک با کشورهای همسایه، کویت و عربستان سعودی وارد مذاکره شده و هم‌زمان در چارچوب نتایج مذاکرات قبلی با کویت در رابطه با تحدید حدود فلات قاره مذاکرات دوجانبه با کویت را ادامه دهد، همچنین در خصوص مشخص کردن نقطه ثلاثه (سه‌گانه) بین سه کشور، مذاکرات سه‌جانبه‌ای را آغاز کند.

خطیب‌زاده اظهار کرد: جمهوری اسلامی ایران همچنین حق خود را برای بهره‌برداری از میدان مشترک آرش محفوظ می‌دارد.

کد خبر 454899

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =