اجرای همزمان ۱۴ طرح توسعه ذخیره‌سازی گاز طبیعی در ایران

مدیرعامل شرکت مهندسی و توسعه گاز ایران از اجرای همزمان ۱۴ طرح توسعه ذخیره‌سازی گاز طبیعی در کشور خبر داد و تأکید کرد که قزل‌تپه، استثنایی‌ترین میدان هیدروکربوری کشور است.

به گزارش شانا به نقل از شرکت مهندسی و توسعه گاز ایران، رضا نوشادی در نشستی که امروز (چهارشنبه، ۳۱ فروردین‌ماه) در ساختمان مرکزی این شرکت و با حضور سیروس امیری، مدیر برنامه‌ریزی تلفیقی و ولی‌الله دینی، مدیر مهندسی ساختار شرکت ملی گاز ایران برگزار شد، بر متناسب‌سازی ساختار شرکت با ماموریت‌های محوله تاکید کرد.

وی با اشاره به اجرای همزمان ۱۴ طرح توسعه ذخیره‌سازی گاز طبیعی در کشور، گفت: این طرح‌ها افزون بر پراکندگی جفرافیایی در  پهنه کشور از نظر سطح فناوری مورد نیاز و پیچیدگی عملیات، ویژگی‌های منحصر به فردی دارند چه آنکه ذخیره‌سازی در گنبد نمکی و مخزن آبی برای نخستین‌بار در کشور انجام می‌شود و میدان قزل‌تپه نیز به لحاظ دما و فشار، استثنایی‌ترین میدان هیدروکربوری کشور است.

مدیرعامل شرکت مهندسی و توسعه گاز ایران افزود: توسعه چنین میدان‌هایی مهارت مهندسان ایرانی در توسعه مخزن را به شکل قابل‌توجهی ارتقا می‌دهد و سبب تجمیع دانش و فناوری در کشور می‌شود بنابراین برای فعالیت در این عرصه‌ها نیاز به جذب متخصصان خبره و کارآزموده داریم که پروژه‌های راهبردی را با بهره‌وری بالا مدیریت و  اجرا کنند. 

نوشادی با اشاره به اهمیت اجرای به‌موقع طرح‌های ذخیره‌سازی و تأکید نهادهای بالادستی کشور در این باره، خواستار تخصیص منابع انسانی مورد نیاز برای تحقق تعهدها در زمان مقرر  شد.

مهدی ذوقی، مدیر منابع انسانی شرکت مهندسی و توسعه گاز ایران نیز درباره مباحث مطروحه در این نشست، گفت: افزون بر بررسی ابعاد و ضرورت‌های بازنگری ساختار سازمانی، کیفی‌سازی سازمان و پایه سمت‌های کنونی،  مورد بحث و تبادل نظر طرفین قرار گرفت و به‌طور حتم برگزاری چنین نشست‌هایی، ایجاد زبان مشترک بین اقدام‌ها و فعالیت‌های شرکت مهندسی و توسعه گاز ایران با مدیران برنامه‌ریزی و مهندسی ساختار ستاد ملی گاز را در پی دارد.

وی درباره دستاوردهای این نشست، توضیح داد: مدیران ستادی بیش از پیش در جریان اقدام‌های بازوی اجرایی صنعت گاز قرار گرفتند و نسبت به وسعت فعالیت‌های در حال اجرا و کمبود منابع انسانی مورد نیاز و متناسب نبودن ساختار کنونی، دید بهتری پیدا کردند.

مدیر منابع انسانی شرکت مهندسی و توسعه گاز ایران اهم توضیحات ارائه‌شده در این نشست را شامل اقدام‌های انجام شده در حوزه خطوط لوله، بهینه‌سازی انرژی در تاسیسات شرکت ملی گاز، اجرای همزمان ۱۴ طرح ذخیره‌سازی و صدور خدمات فنی و مهندسی برشمرد و ادامه داد: با توجه به رویکرد نو شرکت برای ورود به عرصه اجرای پروژه‌های برون‌مرزی، پیگیری‌های لازم در حال انجام است تا ساختار متناسب با آن ایجاد شود.

براساس این گزارش، مدیران شرکت ملی گاز ایران نیز فلسفه وجودی ستاد را خدمت به صف و فعالیت‌های حوزه اجرا اعلام کردند و  ضمن اعلام آمادگی همه‌جانبه برای پیگیری مشکلات و کمک به بازوی اجرایی صنعت گاز، بر ادامه برگزاری نشست‌ها در سطوح کارشناسی و ارائه برنامه‌های عملیاتی تاکید کردند.

کد خبر 455947

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =