رویای قاره سبز برای رهایی از وابستگی به گاز روسیه تا سال ۲۰۲۷

وزیر اقدام اقلیمی، محیط زیست، انرژی و نوآوری و فناوری اتریش از برنامه اتحادیه اروپا برای توقف واردات گاز روسیه از سال ۲۰۲۷ میلادی خبر داد.

به گزارش خبرگزاری تاس روسیه، لئونور گیوسلر در گفت‌وگو با روزنامه اتریشی OE-۲۴ در پاسخ به پرسشی درباره اینکه ارتیش چه زمانی واردات گاز از روسیه را متوقف می‌کند اظهار کرد که اتحادیه اروپا در نظر دارد تا سال ۲۰۲۷ واردات گاز از روسیه را متوقف کند.

وی افزود: کمیسیون اروپا هدفی برای هر ۲۷ کشور اتحادیه اروپا تا سال ۲۰۲۷ میلادی تنظیم کرده که هدفی بسیار جاه‌طلبانه است.

وزیر اقدام اقلیمی، محیط زیست، انرژی و نوآوری و فناوری اتریش با بیان اینکه هدف اتحادیه اروپا مربوط به همه کشورهای عضو است، افزود: دستیابی به آن با تلاش‌های مشترک امکان‌پذیر خواهد بود.

گیوسلر ضمن اشاره به وابستگی ۸۰ درصدی کنونی اتریش به گاز روسیه، گفت: ما باید به‌زودی از شر آن خلاص شویم زیرا این وابستگی ما را در برابر باج‌گیری آسیب‌پذیر می‌کند و قیمت‌ها را افزایش می‌دهد.

اولاف شولتز، صدراعظم آلمان پیش‌تر ضمن تأکید بر اینکه تحریم گاز روسیه به زیان اقتصاد آلمان و اروپاست و گفته بود: این (تحریم) برای آلمان و کل اروپا عواقب جدی خواهد داشت.

اتحادیه اروپا به‌تازگی پنجمین بسته تحریمی خود علیه روسیه از زمان درگیری‌های مسکو و اوکراین که شامل ممنوعیت واردات زغال سنگ، چوب، مواد شیمیایی و دیگر محصولات می‌شود را تصویب کرد.

کد خبر 456073

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =