بهره‌برداری از انبار ویژه نگهداری مغزه‌های زمین‌شناسی مناطق نفت‌خیز جنوب

طرح ساخت انبار ویژه نگهداری مغزه‌ها و سالن مطالعات زمین‌شناسی شرکت ملی مناطق نفت‌خیز جنوب به بهره‌برداری رسید.

به گزارش شانا به نقل از شرکت ملی مناطق نفت‌خیز جنوب، علیرضا دانشی، مدیرعامل شرکت ملی مناطق نفت‌خیز جنوب  روز یکشنبه (۱۱ اردیبهشت‌ماه) در آیین بهره‌برداری از این طرح ضمن گرامیداشت روز کارگر و معلم  اظهار کرد: زمین‌شناسی از مسائل مهم و تخصصی صنعت نفت است و در راهبری صحیح مخازن نفتی نقش مؤثری دارد.

وی با بیان اینکه مهندسان مخازن از طریق تجزیه و تحلیل مغزه‌های زمین‌شناسی به بسیاری از اطلاعات مخزن دست می‌یابند، تصریح کرد: مغزه‌های زمین شناسی جزو سرمایه ملی هستند و باید با دقت بالا و شرایط ویژه نگهداری ‌شوند، از این رو  ساخت انبار ویژه نگهداری آنها در دستور کار شرکت قرار گرفت.

مدیرعامل شرکت ملی مناطق نفت‌خیز جنوب با اشاره به اینکه در شرکت‌های بزرگ نفتی جهان نیز به نگهداری مغزه‌ها اهمیت ویژه‌ای داده می‌شود، بر توسعه انبار ویژه نگهداری مغزه‌های مناطق نفت‌خیز جنوب تأکید کرد.

پروژه انبار ویژه نگهداری مغزه‌های مناطق نفت‌خیز جنوب در زمینی به مساحت تقریبی ۲۰ هزار مترمربع احدات شد و شامل انبار ویژه نگهداری مغزه‌ها، سالن مطالعه، اتاق اسلاید، دفاتر کار کارکنان و تأسیسات جانبی است.

مغزه‌ها نمونه‌های استوانه‌ای‌شکل هستند که از طبقات اعماق زمین در اندازه‌های مختلف گرفته می‌شوند و به‌وسیله آنها تجزیه و تحلیل‌های زمین‌شناسی از قبیل ویژگی‌های سنگ مخزن، مقدار تراوایی سنگ، مقدار تخلخل و درصد وجود نفت و گاز و آب‌های زیرزمینی انجام می‌شود.

کد خبر 456288

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =