همکاری با کشورهای دوست، تحریم‌های حوزه نفت و انرژی را خنثی می‌کند

عضو هیئت رئیسه کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی گفت: خنثی‌سازی تحریم‌ها در حوزه نفت و انرژی نیازمند همکاری با کشورهای دوست است.

حسین‌ حسین‌زاده درباره دستاوردهای سفر جواد اوجی، وزیر نفت به کشورهای آمریکای لاتین به‌منظور توسعه همکاری‌های نفتی به خبرنگار شانا گفت: در این سفر هیئت ایرانی به ریاست وزیر نفت دیدارهایی با وزیران نفت و انرژی، امور خارجه و اقتصاد سه کشور آمریکای لاتین (ونزوئلا، نیکاراگوئه و کوبا) انجام و درباره همکاری‌های چندجانبه در حوزه‌های مختلف نفت و انرژی گفت‌وگو شد.

وی افزود: در این سفر تفاهم‌نامه‌هایی در حوزه‌ انرژی بین ایران و سه کشور ونزوئلا، کوبا و نیکاراگوئه امضا شد، همچنین هیئت ایرانی از تأسیسات نفت و گاز کشورهای مقصد بازدید کرد.

عضو هیئت رئیسه کمیسیون انرژی مجلس با بیان اینکه ایران و کشورهای آمریکای لاتین ظرفیت خوبی برای همکاری‌ها به‌ویژه در بخش انرژی دارند، تصریح کرد: همکاری با کشورهای دوست، تحریم‌ها در حوزه نفت و انرژی را خنثی می‌کند، دولت و مجلس دیپلماسی انرژی را در آمریکای لاتین فعال کرده و گفت‌وگوهای ثمربخشی با رؤسای جمهوری و مقام‌های ارشد ونزوئلا، کوبا و نیکاراگوئه انجام شده است.

حسین‌زاده با تأکید بر اینکه ایران در حوزه دیپلماسی انرژی حتی در آمریکای لاتین هم فعالیت می‌کند، اظهار کرد: فعال شدن در حوزه کشورهای اکو، عضویت در سازمان همکاری‌های شانگهای، سفرهای برون‌مرزی وزیر نفت از دیگر نکات بسیار مثبت در افزایش دیپلماسی انرژی دولت سیزدهم است که جای قدردانی و تشکر دارد.

کد خبر 456524

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =